۰ نفر

دانشگاه پیام نور حذف نمی‌شود

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 732322
دانشگاه پیام نور حذف نمی‌شود

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از حذف تبصره مربوط به ادغام و انحلال دانشگاه پیام نور از لایحه برنامه هفتم خبر داد و گفت که بر این اساس فعالیت دانشگاه پیام نور به روال فعلی ادامه پیدا می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  رمضانعلی سنگدوینی در توضیح مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق، تبصره ۳ ماده ۹۵ مربوط به دانشگاه ⁧پیام نور⁩ را حذف کرد. این ماده باعث نگرانی کارکنان و اساتید این دانشگاه شده بود.

وی توضیح داد: در این ماده وزارت علوم مکلف شده بود تا پایان سال اول اجرایی قانون برنامه، با تجهیز امکانات نرم افزاری و سخت افزاری لازم و با استفاده از مولدسازی امکانات دانشگاه، این دانشگاه را قطب بین المللی برای ارائه آموزش های خودخوان، ترکیبی، باز و از راه دور کند. همچنین تا پایان سال دوم برنامه نسبت به ساماندهی واحدها، کارکنان و اعضای هیات علمی اقدام شود. دولت نیز باید برای تعیین تکلیف امکانات مازاد دانشگاه پیام نور اقدام می‌کرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در توضیح مصوبه دیگر این کمیسیون بیان کرد: با تصویب کمیسیون، حقوق نیروهای ⁧خدمتگزار مدارس⁩ افزایش پیدا کرده بدین صورت که فوق العاده ویژه نیروهای خدمتگزار به ۳۵ تا ۵۰ درصد ارتقا می‌یابد.

سنگدوینی همچنین گفت: کمیسیون در مصوبه ای دولت را مکلف کرد که برای افزایش بازدارندگی، پیش کنشگری و دفاعی کشور در تراز قدرت منطقه ای و تامین منافع و امنیت ملی، حداقل ۵ درصد از کل بودجه منابع عمومی کشور را به عنوان سهم تقویت بنیه ای دفاعی مطابق مصوبه فرماندهی معظم کل قوا در بودجه سالانه کشور قرار دهد.

وی از مصوبه دیگر این کمیسیون برای واگذاری زمین رایگان به کارکنان ⁧فراجا⁩ خبر داد و افزود: دولت مکلف شد در جهت ارتقاء تقویت و توسعه توان و آمادگی پلیس‌های تخصصی مرزبانی یگان‌های ویژه امداد و تکاوری فراجا از حیث تجهیزات ساختمان و ابنیه و فناوری‌های نوین و هوشمند به میزان ۹۰ درصد جداول سازمانی توجه ویژه به معیشت و منزلت کارکنان ⁧فراجا⁩ برای ارتقای شأن آنان از طریق واگذاری زمین رایگان و تامین زیر ساخت های مورد نیاز و پشتیبانی لازم برای احداث ⁧۱۰۰ هزار⁩ واحد سازمانی با اولویت مناطق مرزی عملیاتی و جبران خدمات کارکنان اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha