۰ نفر

شکار کوسه و خرچنگ در مریخ! + عکس

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳
کد خبر: 732256
شکار کوسه و خرچنگ در مریخ! + عکس

کوسه در مریخ؛ مریخ نورد استقامت ناسا در حال انجام کارهای علمی جدی از دهانه Jezero در سیاره سرخ عبور کرد، از میان عکس‌هایی که این مریخ‌نورد ثبت کرد، عکسی که در ۱۸ آگوست توسط مریخ نورد گرفته شده‌است، توجه طرفداران فضایی را به خود جلب کرده‌است، عکسی که یادآور جانوران دریایی بر روی زمین است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، مریخ یک مکان صخره‌ای است و گاهی اوقات آن سنگ‌ها باعث ایجاد پاریدولیا می‌شوند، پدیده‌ای که به ما اجازه می‌دهد اجسام آشنا را در اشکال تصادفی ببینیم. مثل دیدن یک گوسفند در ابر. در تصویر اخیر مریخ نورد دو سنگ برجسته وجود دارد. یک موج شنی بین آنها کشیده شده‌است. تیم استقامت روز دوشنبه در توییتی اشاره کرد که یکی از سنگ‌ها شبیه باله کوسه و دیگری مانند خرچنگ است.

شکار کوسه و خرچنگ در مریخ! + عکس

طرفداران مریخ این عکس را به عنوان تصویر هفته مریخ نورد استقامت انتخاب کردند. عموم مردم می‌توانند تصاویر خام ارسال شده به مریخ نورد را ببینند.

صخره‌های مریخ به دلیل فرسایش می‌توانند شکل‌های خارق العاده ای به خود گیرند. دانشمندان شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد مریخ زمانی مکانی پرآب بوده‌است. دهانه Jezero حتی خانه دلتای رودخانه باستانی است. آب مجسمه ساز عالی سنگ‌ها است، اما بادهای سیاره زمین شناسی محلی را نیز به وجود می‌آورند. باوانی کثیر، عضو تیم استقامت، سال گذشته در یک به‌روزرسانی ماموریت نوشت: «فرآیند سایش می‌تواند فلوت‌ها، گودال‌ها و شیارهایی را در سنگ‌ها ایجاد کند و ما را به دیدن توهمات عجیب در شکل‌ها و سایه‌های آنها سوق دهد.»

استقامت منظره صخره‌ای را با یکی از دوربین‌های نصب شده روی دکل خود ثبت کرد. این دوربین‌ها مجهز به لنزهای زوم قدرتمند هستند. در اینجا تصویر دیگری از همان روز است که نمای وسیع تری از مناظر را نشان می دهد:

شکار کوسه و خرچنگ در مریخ! + عکس

دانشمندان هنوز مدرکی دال بر وجود حیات - حال یا گذشته - در مریخ پیدا نکرده‌اند. اما آنها در حال رصد مریخ هستند. یکی از وظایف بزرگ استقامت، جستجوی شواهدی از حیات میکروبی باستانی در سیاره سرخ است. ناسا امیدوار است برخی از مجموعه نمونه سنگ‌های مریخ نورد را از طریق ماموریت جاه طلبانه بازگشت از مریخ بازیابی کند. این نوع بررسی دقیق چیزی است که برای درک بهتر تاریخ مریخ و پتانسیل آن برای میزبانی زندگی در یک زمان مورد نیاز است.

امروز مریخ غیرقابل سکونت است. استقامت برای مقاومت در برابر شرایط سخت ساخته شده است، از طوفان های گرد و غبار گرفته تا زمین‌های ناهموار تا دمای پایین. با این حال، یکی از چیزهایی که نگران آن نیست، حملات کوسه است. تا آنجا که می دانیم، کوسه ها یک حیوان کاملاً زمینی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha