۰ نفر

رویترز بررسی کرد؛

حمایت از تولید داخل با محدودیت واردات اپل؟

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبر: 732184
حمایت از تولید داخل با محدودیت واردات اپل؟

مسئول تجارت خارجی ایالات متحده، کاترین تای، طی بیانیه‌ای رسمی درباره قانونی جدید در هندوستان، که واردات لپ‌تاپ، تبلت و کامپیوترهای شخصی را ملزم به دریافت گواهی می‌کند ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که این رویه وارداتی، سبب ایجاد نگرانی برای واردات محصولات کارخانجاتی نظیر اپل و دل آمریکایی است و هدف آن تقویت بازار تولیدی داخل هندوستان.

همان‌گونه که پیش‌تر نیز در موضعی که دولت آمریکا پس از دیدار تای و وزیر بازرگانی هندوستان اتخاذ کرد، خانم تای تاکید کرد "سهامدارانی هم وجود دارند که باید مطمئن شوند و این سیاست را مرور کرده و برآورد کنند چنان‌چه  به مرحله اجرا گذاشته شود، تاثیری منفی بر صادرات محصولات آمریکایی به هندوستان نخواهد داشت".

خانم تای پیش از این در هفته گذشته برای شرکت در اجلاس G۲۰ در هندوستان حضور داشت.

رویه جدید وارداتی هندوستان که از روز نخست ماه نوامبر اجرایی خواهد شد در نظر دارد "اطمینان حاصل کند که سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مطمئن" به خاک این کشور وارد می‌شوند.

یک منبع رسمی هندی بدون ذکر نام به رویترز گفته است هدف دولت هند تقویت تولید داخل و کاهش بستگی به واردات، از جمله ایجاد تعادل در تراز تجاری کشور یا چین است.

آمریکا و هند در سازمان تجارت جهانی، همچنین بر سر واردات برخی محصولات کشاورزی از ایالات‌متحده به این کشور مناقشه و به تمهیدات وارداتی هندوستان در این زمینه اعتراض دارند. با این وجود بر سر ۶ موضوع مورد مناقشه دیگر به توافق رسیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha