۰ نفر

بصره عراق؛ گرم‌ترین نقطه جهان

۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۵۱
کد خبر: 731863
بصره عراق؛ گرم‌ترین نقطه جهان

استان های «المثنی» با ۴۹.۲، «نجف اشرف» با ۴۹، «واسط» با ۴۸.۶، «ذی قار» با ۴۸.۶ و «الدیوانیه» با ۴۸.۵ درجه سانتیگراد از دیگر استان‌های عراق بودند که همراه با استان‌های «آبادان» و «اهواز» ایران و منطقه «صلابیا» در کویت در بین گرم‌ترین نقاط جهان طی ۲۴ ساعت گذشته قرار گرفتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در جدیدترین به روز رسانی وب سایت « Eldorado Weather » که به طور تخصصی در زمینه دمای جهان فعالیت می‌کند، استان بصره عراق با ثبت دمای ۵۰ درجه سانتیگراد در صدر فهرست گرم‌ترین شهرهای جهان طی ۲۴ ساعت گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، استانهای «المثنی» با ۴۹.۲، «نجف اشرف» با ۴۹، «واسط» با ۴۸.۶، «ذی قار» با ۴۸.۶ و «الدیوانیه» با ۴۸.۵ درجه سانتیگراد از دیگر استان‌های عراق بودند که همراه با استان‌های «آبادان» و «اهواز» ایران و منطقه «صلابیا» در کویت در بین گرم‌ترین نقاط جهان طی ۲۴ ساعت گذشته قرار گرفتند.

دولت ایران نیز امروز به علت گرمای بی‌سابقه هوا در سراسر کشور تصمیم گرفت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری را تعطیل اعلام کند.

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت ایران اعلام کرد که به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیات دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha