۰ نفر

مقام سازمان محیط زیست؛

دریاچه ارومیه امسال خشک نمی‌شود

۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبر: 731675
دریاچه ارومیه امسال خشک نمی‌شود

یک مقام در سازمان محیط زیست مدعی شد:‌ از اواسط پاییز بارندگی‌ها مجدداً آغاز می‌شود، تبخیر کاهش پیدا می‌کند و دریاچه مجدداً آبگیری می‌شود، در نتیجه دریاچه خشک نخواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اعتماد آنلاین؛  مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آبگیری دریاچه ارومیه در سال آبی جاری مجموعاً ۸۵۰ میلیون مترمکعب بوده که حدود ۱۶۰ میلیون مترمکعب آن از سد کانی‌سیب، ۳۶۹ میلیون مترمکعب از سدهای داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه، به‌ویژه سد شهید کاظمی بوکان رهاسازی شده است.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: امسال گرمای بسیار شدیدی را تجربه می‌کنیم و افزایش شدید تبخیر باعث شده است بر اساس آمار وزارت نیرو از ۱۰ خرداد تاکنون تراز دریاچه ارومیه حدود ۲۴ سانتی‌متر کاهش پیدا کند، هفته‌های گذشته تبخیر بسیار زیاد شده بود و این کاهش تراز را رقم زد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: دریاچه ارومیه هنوز حدود ۹۶۰ میلیون مترمکعب آب دارد و این مقدار آب در ۴۰۸ کیلومتر از مساحت دریاچه وجود دارد لذا این امید را داریم که دریاچه به شرایط خوبی بازگردد. تبخیر در این تابستان بسیار شدید است و ممکن است شرایط دریاچه تا پاییز از این هم بدتر شود اما از اواسط پاییز بارندگی‌ها مجدداً آغاز می‌شود، تبخیر کاهش پیدا می‌کند و دریاچه مجدداً آبگیری می‌شود، در نتیجه دریاچه خشک نخواهد شد.

منبع: اعتماد آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha