۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

بررسی وضعیت عملکرد شرکت شدوص (شرکت دوده صنعتی پارس) + تحلیل تکنیکالی روند حرکت نماد

۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹
کد خبر: 731654
مینا یوسفی
بررسی وضعیت عملکرد شرکت شدوص (شرکت دوده صنعتی پارس) + تحلیل تکنیکالی روند حرکت نماد

شدوص یکی از تولیدکنندگان دوده در ایران است که با توجه به افزایش قیمت نفت و دوده جهانی و افزایش نرخ داخلی دوده می تواند مورد بررسی بیشتر قرارگیرد. به علاوه شدوص گزارش های عملکرد ۴ ماهه مناسبی را روانه کدال کرده است. در این گزارش به صورت مختصر با فرایند شرکت آشنا شده و مروری بر وضعیت عملکرد ماهانه سهم خواهیم داشت . سپس با دید نموداری ارزندگی سهم را مورد بررسی قرار داده و محدوده های مهم حمایتی و مقاومتی پیش رو را نشان می دهیم.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی؛ شرکت دوده صنعتی پارس در سال ۱۳۶۳ در راستای بهینه‌سازی و تکمیل زنجیره‌ی تامین صنایع کشور از جمله لاستیک‌سازی، تاسیس شد و در سال ۱۳۷۴ با ظرفیت ۱۵,۰۰۰ تن مجوز فعالیت خود را اخذ کرد. این شرکت در سال ۱۳۷۸ در بورس اوراق بهادار تهران با نماد «شدوص» پذیرفته شد. شرکت دوده صنعتی پارس در گروه محصولات شیمیایی  و از شرکتهای فرعی شرکت کربن ایران شکربن ( ۴۳.۷۵درصد) است. ظرفیت اسمی کارخانه فاز یک و دو تولید ۳۰هزار تن انواع دوده در سال است. ارزش بازار شدوص ۱۸۳۰ میلیارد تومان است.

محصولات و خدمات شرکت شامل انواع گرید دوده بوده و فرآیند تولید شامل خرید انواع روغن لاستیک شامل روغن اکستراکت (روغن فرآیندی)، روغن آروماتیک سنگین ، روغن CFO و … از شرکت های نفت ایرانول ، پتروشیمی شازند ، قطران زغال سنگ و … می باشد و سپس طی فرآیندی آن را به انواع دوده صنعتی تبدیل و در شرکت های تولید کننده تایر ، جوهر و … مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت های تولید کننده دوده در ایران:

ظرفیت تولید دوده در ایران بالای ۱۵۰ هزار تن گزارش شده است  و شرکت های شصدف، شکربن ، کربن سیمرغ ، شدوص در اسن زمینه رقیب هستند و ظرفیت سالانه تولید دوده شدوص ۳۰ هزار تن است.

گزارش عملکرد شدوص:

در گزارش فصل بهار شرکت به ازای هر سهم ۹۰ تومان سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه رشد ۷۰ درصدی داشته است.

 شدوص در اخرین گزارش کدال خود تیرماه باز هم بهبود روند داشته به طوری که در چهارمین ماه توانسته فروش ۱۵۵ میلیارد تومانی داشته باشد که نسبت به ۴ ماهه سال پیش ۲۶ درصد رشد را نشان میدهد و نسبت به تیرماه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است. در ماه جاری ۳.۶ هزار تن فروش به لحاظ مقداری ثبت نموده که متوسط فروش هر ماه سال گذشته ۲.۴ هزارتن بوده است.

بررسی تکنیکالی شدوص / از دید نموداری چه در انتظار سهم است:

شدوص با پایان یک مثلث وارد الگوی صعودی شده و یک دیامتریک را تکمیل میکند. شاخه f الگو به تازگی پایان یافته و اکنون در حال تکمیل شاخه صعودی g هستیم که هدف های میانی ۲۳۰۰ و سپس ۲۸۰۰ تومان را به عنوان فیبوهای مهم قیمتی پیش رو دارد.  حجم تقاضا در هفته اخیر برای سهم افزایش یافته و به نوعی سیگنال ورود محسوب میشود لذا قابل بررسی است. حد حمایت مهم سهم را محدوده  ۱۷۰۰-۱۸۰۰ تومان لحاظ نمایید.

شدوص

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha