۰ نفر

راهنمای کامل نگهداری از گربه

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵
کد خبر: 731433
راهنمای کامل نگهداری از گربه

برای مراقبت از پت نیاز است که برخی نکات مربوط به تغذیه ازجمله استفاده از غذای خشک گربه، به‌درستی رعایت شود. یک رژیم غذایی صحیح که در آن تمامی نیازهای بدن تامین شود، می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای بر سلامت عمومی این حیوانات خانگی داشته‌باشد.

در این مقاله به اطلاعاتی درخصوص نوع تغذیه حیوانات خانگی و راهنمای نگهداری از آن‌ها اشاره می‌شود.

غذای مناسب برای گربه

حیوانات خانگی برای داشتن انرژی کافی و تحرک، نیازمند استفاده از غذای مناسب هستند. غذای یک گربه، می‌تواند از روش‌های مختلفی تامین شود. به‌طور کلی برای این دسته از حیوانات، ۲ نوع تغذیه وجود دارد.

تغذیه تجاری پت می‌تواند شامل غذاهای خشک و غذاهای ‌تر مخصوص باشد. این‌گونه از تغذیه گربه‌ها معمولاً توسط شرکت‌های برند تولید می‌شوند و تمامی نیازهای بدن پت را تامین می‌کنند.

بهترین تغذیه برای این حیوانات، غذاهای خشک است که به‌طور مخصوص برای ‌آن‌ها تولید می‌شود. در ادامه به بررسی انواع مختلف غذاهای موجود برای گربه خانگی اشاره خواهیم کرد.

  • غذای خشک: از غذای نوع خشک مخصوص پت، با عنوان خوراکی مقرون‌به‌صرفه و دارای ماندگاری بسیار بالا یاد می‌شود. این غذاها دارای تنوع زیادی هستند و می‌توان باتوجه به ذائقه حیوان خانگی آن‌ها را انتخاب کرد.

غذای خشک گربه دارای مواد مغذی و پروتئینی کافی است که می‌تواند نیازهای بدن گربه را به‌خوبی تامین کند. پروتئین و چربی‌های لازم برای بدن پت، به کمک گوشت، ماهی و مرغ موجود در غذای خشک گربه فراهم می‌شوند.

این نوع غذا پس از آماده‌شدن در کارخانه و بعد از پخته‌شدن کامل، خشک می‌شود. شما می‌توانید برای تهیه غذای خشک گربه به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

میزان رطوبت در غذای خشک گربه بسیار کم است و معمولاً شرکت‌های تولیدکننده، این نوع محصولات را به‌طور کامل خشک می‌کنند و سپس آن را به‌فروش می‌رسانند. به سبب استفاده از طعم‌دهنده‌های مخصوص در آنها، پت‌ها استقبال بیشتری از این محصولات دارند.

غذای خشک گربه به‌دلیل گنجاندن حجم بیشتر ویتامین‌ها در آن، از سایر غذاهای مخصوص مقوی‌تر است و سطح زیادی از فیبر لازم برای بدن حیوان را تامین می‌کند. همچنین با بهره‌گیری از فرمولاسیون پیشرفته در این غذا، امکان هضم و جذب آن نسبت به سایر محصولات غذایی آسان‌تر است.

  • غذای تر: غذای‌تر گربه معمولا به شکل کنسرو، خوراک و پوچ تهیه می‌شود. این گونه تغذیه‌ها به ۲ دسته تقسیم می‌شوند. گونه اول، غذاهای نیمه‌تر یا نیمه‌مرطوب هستند. غذاهای نیمه‌تر دارای ۶۰ درصد رطوبت هستند و بخش عمده‌ای از آن‌ها را قطعات گوشت منجمد تشکیل می‌دهد. بخش دیگر مواد تشکیل‌دهنده این محصولات نیز ذرت، گندم و برنج هستند.

غذاهای کاملاً‌ تر، دارای ۸۰ درصد رطوبت هستند و از عصاره گوشت برای تهیه آن‌ها استفاده شده‌ است.

  • تفاوت غذای خشک و تر: غذاهای ‌تر از رطوبت بیشتری برخوردار هستند و این درحالی است که غذای خشک گربه تنها دارای ۵ تا ۱۰ درصد رطوبت است. میزان ماندگاری غذای خشک از نوع تر بیشتر است.

نگهداری از غذای ‌تر نیز نسبت به سایر انواع غذای دیگر سخت‌تر است زیرا ممکن است در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی، فاسد شود.

نحوه آموزش گربه خانگی

تربیت گربه‌ها، نیازمند رعایت برخی نکات مهم است و در صورت استفاده از روش‌های اصولی و مناسب امکان آموزش برخی رفتارهای خانگی در آن‌ها وجود دارد. اگر تمایل دارید که پت خود را تربیت کنید بهتراست در ابتدا آماده‌کردن تشویقی را مد نظر قرار دهید.

اولین مرحله برای آموزش گربه، این است که زمان‌های مناسبی را انتخاب کنید. بهترین زمان برای تربیت پت‌ها، زمانی است که دارای تمرکز بالاتری هستند و این تمرکز در ساعاتی که تازه از خواب بیدار می‌شوند بیشتر است‌.

توجه داشته‌ باشید که گربه‌ها موجودات کوچکی هستند و سریع خسته می‌شوند. انجام فعالیت‌های که نیازمند یادگیری هستند را در طول ۱۰ دقیقه به آن‌ها آموزش دهید. جلسات یادگیری را کوتاه اما به‌صورت مداوم برگزار کنید.

برای آموزش گربه‌ها مکان‌های مناسبی را انتخاب کنید و از مکان‌هایی که در آن‌ها سروصدای ناهنجار وجود دارد دوری کنید. از کلمات دستوری برای آموزش پت استفاده کنید و از قدرت شگفت‌انگیز دست برای اشاره‌ کردن به ‌حیوان غافل نشوید.

تهیه تشویقی برای گربه، می‌تواند به‌صورت یک انگیزه برای انجام‌دادن برخی کارها توسط آنان عمل کند. آموزش به کمک استفاده از تشویقی، کمی آسان‌تر است و دادن جایزه‌های کوچک خوردنی به‌عنوان میان‌وعده به پت‌ها می‌تواند باعث یادگیری زودتر آن‌ها شود.

استفاده از تشویقی می‌تواند باعث شود که حیوانات خانگی بیشتر با شما همکاری کنند و تربیت را بهتر بتوانند بپذیرند. قیمت تشویقی گربه تحت تاثیر عواملی مختلفی است که می‌توانند موجب افزایش یا کاهش هزینه محصول شوند.

قیمت تشویقی گربه متفاوت است و انتخاب نوع آن در تعیین میزان هزینه تشویقی موثر است. میان‌ وعده‌های خوشمزه که حجم بیشتری دارند و از بسته‌بندی‌های جذاب برخوردار هستند، گران‌تر از سایر این محصولات خواهند بود. برای تهیه تشویقی گربه می‌توانید از طریق فروشگاه‌های آنلاین نیز اقدام کنید.

راهنمای کامل نگهداری از گربه1

نتیجه‌گیری

غذای ‌خشک گربه و تشویقی یک گزینه مناسب برای استفاده در رژیم غذایی پت است. شما می‌توانید این محصولات را از فروشگاه‌های آنلاین که مورد اعتماد شما هستند، تهیه کنید. خرید آنلاین کمک می‌کند تا وقت کمتری صرف کرده و محصول مورد نظر را درب منزل خود دریافت کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha