۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۳۱ تیر؛

اطلاعیه‌هایی که کمکی به بازار سهام نکردند! / مسیر بورس و سود آوری شرکت‌ها مخالف هم است!

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۸
کد خبر: 731416
اطلاعیه‌هایی که کمکی به بازار سهام نکردند! / مسیر بورس و سود آوری شرکت‌ها مخالف هم است!

امروز در سامانه کدال بسیاری از شرکت‌ها نسبت به افزایش سود دوره ۳ ماهه خود نسبت به دوره مشابه سال گذشته شفاف سازی انجام دادند.

اقتصادآنلاین - حسام بهمن آبادی؛ شفاف‌سازی امروز شرکت‌ها در حالی است که بازار سهام امروز به گزارش‌های منفی وزن بیشتری دارد و برای مثال گزارش ۳ ماهه پالایشگاه نفت تهران منجر به فشار فروش سنگین در این سهام شد.

در اطلاعیه‌های امروز منتشر شده در سامانه کدال نمادهای ساروم، دبالک ، فگستر و... به دلایل افزایش سودآوری خود پرداختند.

بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ها در روزهای پر تلاطم بازار سهام حتما می‌تواند تغییری مثبت در سبد سهام افراد ایجاد کند و باید تغییرات ایجاد شده در صورت‌های مالی ۳ ماهه امسال به نسبت ۳ ماهه سال گذشنه را با دقت بیشتری بررسی کرد.

کدال نگر سی یک تیر

دابور

دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات:

نوع محصول:  افزایش در انواع مختلف اشکال دارویی

نرخ قبلی:  609,424 ریال

نرخ جدید:  744,523 ریال

نسبت فروش محصول به کل درآمد: 37 درصد

فگستر

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

کاهش سود عملیاتی و سود خالص دوره سه ماهه منتهی به 1402/3/31 در مقایسه با دوره مشابه قبل ، عمدتاً ناشی از کاهش قیمت جهانش شمش روی و همچنین افزایش نهاده‌های تولید شامل مواد اولیه، انرژی و دستمزد بوده است.

دبالک

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلایل افزایش سود عملیاتی:

  • اصلاح روش ، بهینه سازی و افزایش راندمان برخی از محصولات
  • شناسایی و تامین به موقع نیازهای مشتریان و اصلاح سبد.
  • تغییر سیاست ارزی ( ترجیحی به نیمایی) و افزایش نرخ ناشی از آن

ساروم

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلیل افزایش 50 درصدی سود عملیاتی دوره میاندوره‌ای منتهی به 31 خرداد 1402 نسبت به دوره مشابه در سال قبل عمدتاً به علت افزایش 62 درصدی درآمدهای عملیاتی که ناشی از 33 درصد افزایش در مقدار و 29 درصد افزایش در نرخ فروش محصولات هست، می‌باشد.

بزاگرس

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلایل تغییرات بالای 30 درصد سود عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل ، عمدتاً ناشی از افزایش سقف نرخ انرژی در بازار عمده فروشی برق ایران به ازای هرکیلووات ساعت، از مبلغ 803 ریال به 1060 ریال می‌باشد.

ولتجار

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

1- با عنایت به ماده 27 اساسنامه این شرکت مبنی بر تایید بانک مرکزی ج.ا.ا به منظور دعوت از مجمع عمومی عادی جهت بررسی موضوع انتشار اوراق مشارکت، درخواست این شرکت طی نامه شماره 601-ص-1401 به تاریخ 1401/8/10 به بانک مرکزی ارسال گردید و پس از پیگیری های انجام شده بانک مرکزی طی نامه شماره 21477/ 02 به تاریخ 1402/2/5 درخواست نمود طرح توجیهی انتشار اوراق مشارکت برای آن بانک ارسال شود. خاطر نشان می کند تهیه طرح توجیهی انتشار اوراق مشارکت در دست اقدام می باشد. 2- در خصوص پروژه امیر کبیر با عنایت به عدم انتقال مالکیت یکی از پلاک های ثبتی به نام شرکت و از طرفی عدم مساعدت شهرداری منطقه به منظور صدور پروانه تجمیعی (با ملک بانک سپه) مذاکرات و مکاتبات متعددی با شهرداری مربوطه صورت پذیرفته است و هم اکنون در مرحله صدور پروانه تجمیعی می باشد. با عنایت به موارد فوق، شهرداری منطقه از نصب پله برقی در پروژه خودداری می نمود که با عنایت به مذاکرات انجام شده طی هفته گذشته عملیات اجرایی نصب پله برقی ها صورت پذیرفت. خاطر نشان می کند پله برقی ها در سال 1400 خریداری شده است. 3- با عنایت به پیگیری مطالبات شرکت فراگستر تجارت ایرانیان از اشخاص ثالث به شرح بند ب یادداشت 1-1-12 صورتهای مالی حسابرسی شده دوره مالی منتهی به 1401/12/29 اقدامات لازم به منظور انحلال شرکت فراگستر تجارت ایرانیان در جریان می باشد.

شگویا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش 176 درصدی سود عملیاتی عمدتاً ناشی از افزایش نرخ‌های فروش داخلی محصولات این شرکت و رشد نرخ ارز می‌باشد. شایان ذکر است میانگین نرخ فروش محصولات در دوره جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل 42 درصد افزایش داشته و همچنین نرخ میانگین بهای تمام شده محصولات به میزان 6 درصد نسبت به دوره 3 ماهه سال قبل افزایش داشته که دلیل آن افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌های سربار ثابت کارخانه نسبت به دوره مشابه می‌باشد.

فارس

بهره برداری از طرح ها و پروژه های جدید:

عنوان طرح: شرکت پتروشیمی گچساران

بهای تمام شده طرح:  450,081,600 میلیون ریال

محصولات حاصل از بهره برداری طرح: اتیلن وC3

ظرفیت اسمی محصول: 1.000.000 تن اتیلن و 83.000 تن +C3

با افتخار به استحضار جنابعالی و سهامداران محترم میرساند در سال "مهار تورم و رشد تولید" شرکت پتروشیمی گچساران در تاریخ ٢٦ تیر ماه ١٤٠٢ به دست توانمند متخصصین داخلی راه اندازی گردید. این طرح با هدف فرآورش سالانه ١،٢٦٠،٠٠٠ تن اتان و تولید سالانه ١ میلیون تن اتیلن و ٨٣ هزار تن +C3 در ظرفیت کامل افتتاح گردید. درآمد حاصل از فروش محصولات این پروژه در ظرفیت کامل حدود ٦۵٠ میلیون دلار در سال خواهد بود.

ومعادن

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

عمده تغییرات ناشی از افزایش درآمدهای عملیاتی در دوره مالی 3 ماهه مورد گزارش منتهی به 1402/3/31 نسبت به دوره مشابه سال قبل ، به دلیل افزایش درآمد سرمایه‌گذاری در سهام شرکتهای سرمایه پذیر غیر کنترلی و نیز درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین درآمد حاصل از فروش سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده است . همچنین بخشی از این افزایش مربوط به افزایش درآمد ناشی از سود سپرده‌های بانکی می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha