۰ نفر

وضعیت ترافیک در جاده‌های شمال / پلیس به رانندگان متخلف هشدار داد

۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۷
کد خبر: 731138
وضعیت ترافیک در جاده‌های شمال / پلیس به رانندگان متخلف هشدار داد

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به حجم بالای تردد خودرویی، وضعیت ترافیک در هر سه محور منتهی به این استان در زمان حاضر را روان اما مقطعی پرحجم اعلام کرد.


 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ یدالله جهان تاب با بیان این‌که، تردد وسایل نقلیه در مسیر جنوب به شمال جاده چالوس اکنون برقرار است، وضعیت ترافیک در این محور حدفاصل شهرستانک تا نساء را در زمان حاضر پرحجم ذکر کرد.

وی وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال آزاد راه تهران شمال حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا انتهای مسیر را نیز هم اکنون روان اعلام کرد و اظهار داشت: ترافیک خودرو در مسیر جنوب به شمال جاده هراز در محدوده های لاسم، وانا، بایجان و سه راهی چلاو روان گزارش شده است.

رییس پلیس راه مازندران، با بیان این‌که، محورهای شمالی هم اکنون با بارش خفیف باران همراه است، خاطرنشان کرد: در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه در حدفاصل چناران تا دماوند و محدوده پل سفید، ترافیک خودرو روان است.

رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد : پلیس به‌شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به تردد بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: تردد خودرو در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از اجرای طرح محدودیت های ترافیکی ویژه تعطیلات پایان هفته تا روز شنبه ۱۴ مرداد در محورهای ارتباطی مازندران خبر داد و هدف از اجرای این طرح را تسهیل در تردد خودروها اعلام کرد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha