۰ نفر

قیمت نفت دوباره افزایش یافت

۳ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبر: 730858
قیمت نفت دوباره افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۶۲ سنت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قیمت نفت تغییر چندانی در اولین ساعات معاملات در روز جمعه نداشته است. ضعف تولید کارخانه‌ای در چین به دورنمای تقاضای جهانی برای نفت آسیب رسانده و شاخص دلار هم هنوز در سطح بالایی قرار دارد.

به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۷ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، ۷۹ دلار و ۳۲ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت بین ۲ تا ۳ درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته که دومین کاهش قیمت پیاپی هفتگی آن را نشان می‌دهد. گزارش هلند مبنی بر کاهش ۳ درصدی ذخایر گازوئیل در قطب پالایشگاهی و ذخیره سازی آمستردام-روتردام-آنتورپ قیمت نفت را در معاملات روز گذشته بالا برده بود.

رویکرد محتاطانه سرمایه‌گذاران در آستانه اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در اجلاس جکسون هال ارزش دلار را به بالاترین رقم طی ۱۰ هفته گذشته رسانده است. بازارها منتظرند ببینند نرخ بهره قرار است تا چه زمانی در همین سطح بالا باقی بماند. افزایش ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و به تقاضا آسیب می‌رساند.

کاهش فعالیت کارخانه‌ای در بیشتر اقتصادهای دنیا باعث پایین آمدن قیمت طی نفت یک هفته گذشته شده است. ژاپن از پایین آمدن تولید در ماه اوت برای سومین ماه پیاپی خبر داده و فعالیت تجاری در منطقه یورو هم بیش از حد انتظار کاهش یافته است.‌انتظار می‌رود اقتصاد انگلیس در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کوچک شده باشد.

رشد مصرف نفت هند هم در ماه‌های اخیر به دنبال تورم بالا و کاهش تجارت جهانی آهسته شده است. مصرف نفت در هند در هفت ماه ابتدایی سال جاری میلادی ۲۵۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته در حالی که این رقم در ۲۰۲۱/۲۲ برابر با ۴۱۵ هزار بشکه در روز بود.

در زمینه عرضه، احتمال تمدید کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان در ماه اکتبر تاثیری در بازار ایجاد نکرده است.

از طرف دیگر، وزیر نفت ایران اعلام کرده تولید نفت خام این کشور در پایان سپتامبر علی رغم تحریم‌های آمریکا به ۳.۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha