۰ نفر

امیرعبداللهیان: عضویت در بریکس زمینه تعقیب اهداف کلان را فراهم می‌کند

۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبر: 730782
امیرعبداللهیان: عضویت در بریکس زمینه تعقیب اهداف کلان را فراهم می‌کند

وزیر امور خارجه تاکید کرد: موفقیت بزرگ برای پذیرش عضویت ایران در گروه بریکس، علاوه بر تقویت چندجانبه‌گرایی، می‌تواند زمینه تعقیب اهداف و توسعه دیگر راهبردهای کلان دولت در اجرای دیپلماسی پویا را فراهم سازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» روز پنجشنبه و پس از اعلام عضویت رسمی ایران در گروه بریکس در فضای مجازی نوشت: «همراه با جناب دکتر رئیسی برای شرکت در نشست‌ سران بریکس پلاس به آفریقای‌جنوبی سفر کردیم».

«موفقیت بزرگ برای پذیرش عضویت ایران در گروه بریکس، علاوه بر تقویت چندجانبه‌گرایی، می‌تواند زمینه تعقیب اهداف و توسعه دیگر راهبردهای کلان دولت در اجرای دیپلماسی پویا را فراهم سازد.»

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در گروه اقتصادهای نوظهور جهانی موسوم به «بریکس» خبر داد.

«محمد جمشیدی» در صفحه شخصی خود با اعلام خبر عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس نوشت: عضویت دائم در گروه اقتصادهای نوظهور جهانی یک پیشرفت تاریخ‌ساز و موفقیت استراتژیک برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی این موفقیت و دستاورد بزرگ دولت سیزدهم در پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت سربلند ایران تبریک گفت.

بزرگ‌ترین گردهمایی سران کشورهای جهان غیرغربی در چارچوب «بریکس» از ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ تا دوم شهریور ماه جاری در منطقه مالی «سندتون» ژوهانسبورگ در حال برگزاری است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز پنجشنبه به دعوت رسمی آقای «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی و برای شرکت در پانزدهمین نشست سران «بریکس» وارد این کشور شد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست «بریکس‌پلاس» که سران ۷۰ کشور جهان به آن دعوت شده‌اند، در حاشیه آن با شماری از سران کشورهای حاضر نظیر، رئیس جمهور چین، وزیرامورخاجه عربستان و نخست وزیر هند دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha