۰ نفر

وزارت دفاع: ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود

۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبر: 730596
وزارت دفاع: ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود

سخنگوی وزارت دفاع کشورمان با تاکید بر اینکه در دفاع قاطع از امنیت و استقلال خود دریغ نخواهیم کرد خاطرنشان کرد که ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار رضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که ایران هیچ‌گاه آغازگر  هیچ جنگی نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که ایران در دفاع قاطع از امنیت و استقلال خود دریغ نخواهد کرد.

سردار طلایی‌نیک گفت که ایران اکنون جزو ۱۰ کشور اول جهان در تکنولوژی صنعت دفاعی است.

وی افزود: ایران طی ۴۵ سال توانست از یک کشور واردکننده سلاح به کشوری تبدیل شود که ۹۰ درصد از نیازهای نظامی را خودش تولید کند.

روز گذشته (سه‌شنبه) همزمان با روز «صنعت دفاعی» با حضور رییس جمهور از آخرین دستاوردهای فناورانه و پیشرفته وزارت دفاع از جمله پهپاد مهاجر ۱۰، موشک پرسه‌زن «سینا» و بمب‌های هوشمند «آرمان ۱» و «آرمان ۲» رونمایی و موشک‌های «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیروهای مسلح الحاق شدند.

 به مناسبت روز صنعت دفاعی، نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور برگزار شد که سازمان‌های صنایع هوایی، هوافضا، دریایی، دفاعی، پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند)، اتکا، صنایع الکترونیک ایران (صاایران) و سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای پیشرفته و فناورانه خود را به نمایش گذاشته بودند.

با حضور رییس جمهور در این نمایشگاه از پهپاد «مهاجر ۱۰» با بیشینه مداومت پروازی ۲۴ ساعت در ارتفاع ۷ هزار متری و با شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی شد.

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر ۱۰»، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha