۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رمزارزهایی که اوراق بهادار هستند و نباید روی آنها سرمایه‌گذاری کرد

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹
کد خبر: 730461
رمزارزهایی که اوراق بهادار هستند و نباید روی آنها سرمایه‌گذاری کرد

سایت کوین جکو (CoinGecko) صفحه جدیدی را راه‌اندازی کرد که بزرگترین توکن‌های رمزارزی شده را که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به عنوان اوراق بهادار برچسب خورده‌اند را ردیابی می‌کند.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ صفحه "بزرگترین توکن‌های رمزارزی اوراق بهادار" را بر اساس ارزش بازار مرتب می‌کند و بایننس کوین را در صدر فهرست قرار می‌دهد و پس از آن کاردانو، سولانا و ترون قرار دارند.

10 توکن

(۱۰ توکن ادعایی اوراق بهادار بر اساس ارزش بازار. منبع: CoinGecko)

سخنگوی کوین جکو (CoinGecko) گفت که این شاخص در هفته اول آگوست راه‌اندازی شد و با جمع‌آوری مجموعه‌ای از برجسته‌ترین توکن‌هایی که توسط SEC در دادخواست‌های گذشته به‌عنوان اوراق بهادار تلقی شده‌اند، ایجاد شد.

رگولاتور مالی در آخرین شکایت‌های خود علیه غول‌های صرافی‌های رمزارز کوین‌بیس و بایننس، تعداد توکن‌هایی را که به‌عنوان اوراق بهادار می‌داند، در مجموع ۶۸ مورد افزایش داد در حالی که کوین جکو تنها ۲۴ مورد را فهرست کرده است.

با توجه به صفحه کوین جکو، توکن‌های برتر گنجانده شده در لیست دادرسی SEC، حداقل ۸۴.۹ میلیارد دلار از کل بازار را پوشش می‌دهند که تقریباً ۷.۵ درصد از کل سرمایه بازار کریپتو به ارزش ۱.۲۱ تریلیون دلار است.

کل ارزش بازارهای توکن اوراق بهادار

(کل ارزش بازار توکن‌های اوراق بهادار ادعایی. منبع: CoinGecko)

در همین حال، گری گنسلر، رئیس SEC، تمام تلاش خود را کرده است تا توضیح دهد که اکثریت قریب به اتفاق دارایی‌های رمزنگاری باید اوراق بهادار در نظر گرفته شوند، زیرا قبلاً ادعا کرده بود که «همه چیز غیر از بیت‌کوین» یک اوراق بهادار است.

اگر ادعای گری گنسلر درست باشد، به این معنی است که تقریباً ۲۵۵۰۰ ارز رمزنگاری شده توسط SEC به عنوان اوراق بهادار تنظیم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha