۰ نفر

برنامه ایران‌خودرو برای رهایی از زیان / افزایش سرمایه در راه است؟

۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبر: 730330
برنامه ایران‌خودرو برای رهایی از زیان / افزایش سرمایه در راه است؟

اطلاعیه‌های امروز منتشر شده در سامانه کدال بیشتر حول صورت‌های مالی شرکت‌ها موضوعیت داشت و همچنین ایران‌خودرو نیز با انتشار اطلاعیه‌ای مهم نسبت به آینده وضعیت شرکت اطلاع رسانی کرده است.

اقتصادآنلاین - حسام بهمن آبادی؛ ایران‌خودرو در اطلاعیه امروز خود از برنامه‌های شرکت برای رهایی از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت پرده برداری کرده است.

مهم‌ترین برنامه فعلی شرکت برای رهایی از مفاد ۱۴۱ قانون تجارت، تجدید ارزیابی دارایی‌ها است که شرکت با وزارت صمت و دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در تعامل است تا مجوزهای لازم را اخذ کند.

از نکات مهم اطلاعیه امروز ایران خودرو مربوط به عرضه خودرو در بورس کالا می‌باشد که شرکت در تلاش است تا دوباره از این طریق به سودآوری معقولی دست پیدا کند.

همچنین به نظر شرکت در تلاش است تا در صورت عدم موافقت برای عرضه خودرو در بورس موافقت‌های لازم را جهت افزایش مجدد نرخ خودرو از شورای رقابت اخذ کند.

اطلاعیه ایران خودررو

اطلاعیه ایران خودررو

کدال نگر هجدهم مرداد

حفارس

افزایش نرخ حمل آرد استان شیراز و بوشهر :

احتراماً؛ به استحضار می‌رساند به استناد نامه 151055 مورخ 1402/05/17 مدیریت شعبه شیراز و بوشهر شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، مقرر گردید کرایه حمل آرد از میانگین 79،586 ریال به 130،186 ریال در استان فارس با میزان حمل 800،000 کیسه و از میانگین 107،434 ریال به 147،434 ریال در استان بوشهر افزایش با میزان حمل 200،000 کیسه درماه افزایش یابد. با در نظر گرفتن افزایش نرخ حمل، برآورد درآمد ناخالص ماهانه شرکت با نرخ جدید به رقم 133،636 میلیون ریال و در سال حداقل به میزان 1،002،270 میلیون ریال بر عملکرد شرکت تاثیرگذار بوده، که اثرات مالی آن به صورت کامل در صورت‌های مالی دوره های آتی ارائه خواهد شد.

های وب

خرید، واگذاری، اخذ، فسخ و تغییرات مجوز فعالیت، امتیاز تجاری یا علائم تجاری :

احتراماً به استحضار می رساند که این شرکت به منظور استفاده بهینه از منابع و امکانات مخابراتی و تجهیزات در اختیار خویش اقدام به دریافت پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) نموده است

وبصادر

برگزاری مزایده :

موضوع مزایده : عرضه سهام شرکت ایران‌خودرو

در راستای اجرای ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به استحضار می‌رساند؛ با توجه به تکالیف مقرر در ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تعداد 10.145.650.411سهم معادل 3.36درصد از سهام شرکت ایران خودرو به صورت نقد یا نقد و شرایطی عرضه خواهد شد.

خچرخش

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده :

عمده دلیل افزایش بیش از 30 درصدی سود عملیاتی ناشی از افزایش در درآمدهای عملیاتی طی دوره 3 ماهه منتهی به 31/03/1402 ،افزایش میزان فروش تنوع محصولات و فروش برخی از محصولات با حاشیه سود بالاتر نسبت به دوره مشابه سال قبل می‌باشد.        

آسیاتک

اخذ مجوز UNSP :

از طریق پروانه UNSP‌ با طی مقدمات و توسعه زیر ساخت ها امکان ارائه این دست خدمات فراهم می گردد و خدمات موضوع پروانه با گسترش بر خدمات رادیو ترانک عمومی،‌دسترسی ماهواره ای، خدمات مکالمه و ارتباطات صوتی ، متنی ، داده ای و تصویری با قابلیت ترابرد پذیری و تحرک پذیری در سراسر سرزمین جمهوری اسلامی ایران به خدمات موضوع پروانه FCP افزوده شده است.

وامید

فروش سهام شرکت خمیرمایه امید لرستان (تحت کنترل) :

فروش 100 درصد سهام شرکت صنایع غذایی خمیر مایه امید لرستان (45,000,000 سهم) توسط شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سایر شرکت های گروه به مبلغ 747,000 میلیون ریال بر مبنای قیمت گزارش کارشناسان رسمی دادگستری

ثفارس

تصویب افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها :

افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت استهلاک ناپذیر (از طبقه زمین)در جلسه هیئت مدیره مطرح شد که پس از بحث و بررسی ، مورد موافقت اعضای محترم هیئت مدیره قرار گرفت و مقرر شد مراحل انجام کار طبق روال قانونی صورت پذیرد .

خودرو

برنامه ناشر جهت خروج از شمول ماده 141 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت :

  • مکاتبه با وزارت صمت و دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به منظور انجام تجدید ارزیابی دارایی‌ها
  • پیگیری استفاده از ظرفیت بورس کالا در جهت سودآوری و بهبود شرایط نقدینگی
  • واگذاری دارایی‌ها و اموال غیر مولد
  • پیگیری مستمر موضوع راهبردی اصلاح قیمت به منظور توقف ایجاد زیان انباشته
  • بررسی و تعامل با سازمان بورس به منظور اخذ مجوز افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha