۰ نفر

طبع عسل را بشناسیم/هر عسل مناسب چه کسانی است

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 730256
طبع عسل را بشناسیم/هر عسل مناسب چه کسانی است

دانستن این موضوع به این دلیل مهم است که شما می توانید با توجه به مزاج بدنی خودتان عسل مناسب رو انتخاب کرده با خیال آسوده مصرف کنید و مزاج بدن رو با این کار به تعادل برسونید؛ ضمنا از مزایای عسل طبیعی هم بیشتر بهره مند بشوید..

طبع عسل های طبیعی بستگی به نوع شهد گیاهانی که زنبور عسل از آن تغذیه کرده است دارد که ممکن است سرد، گرم و یا معتدل باشد.

از آن جایی که گیاهان دارای طبع مختلفی هستند به همان میزان طبع عسل های این گیاهان متفاوت خواهد بود.

افراد مختلف در هنگام مصرف عسل باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که در ابتدا شناخت کامل از مزاج بدن خود داشته باشند تا با آگاهی کامل نسبت به مصرف آن اقدام نمایند. در مورد عسل های تک گیاه که غالبیت شهد یک گیاه خاص در تولید آن عسل موثر است به نحو دقیق تری می توان در مورد طبع آن عسل اظهار نظر کرد و طبع آن عسل تا حد زیادی موثر از منشا گیاهی آن دارد.

با توجه به شیرینی عسل این تصور ایجاد می شود که همه عسل ها طبع گرم داشته و افراد با طبع گرم همچون صفراوی ها و دموی ها از مصرف عسل امتناع می ورزند و با تصور این که با مصرف مقداری عسل گرمای بدن شان بیشتر می شود و یا جوش می زنند مصرف این نعمت بهشتی را از خود سلب می نمایند.

اما بایستی توجه داشت که همان طور که رنگ، عطر، بو و خواص دارویی و درمانی ویژه هر عسل مرتبط با منشا گیاهی آن دارد طبع عسل نیز متاثر از شهد گل هایی که زنبورعسل از آن ها عسل را تولید کرده می تواند متفاوت باشد.

سه نوع طبع عسل های طبیعی

عسل با طبع گرم (مخصوص افراد بلغمی و سوداوی)

عسل طبع سرد (مناسب برای صفراوی ها و دموی ها)

عسل با طبع معتدل(سازگار با همه مزاج ها)

عسل های طبع گرم

عسل آویشن، عسل نمدار(زیرفون)، عسل گون، عسل گون گزانگبین، عسل رازیانه، عسل شبدر، عسل اکالیپتوس، عسل یونجه، عسل سیاه دانه، عسل شوید، عسل مریم گلی، عسل زعفران، عسل زنیان، عسل اسطوخودوس

عسل های طبع سرد

عسل اقاقیا، زرشک، عسل عناب، عسل کنار، گشنیز، عسل سماق و خارشتر

عسل های طبع ملایم یا معتدل

عسل چهل گیاه کوهستان، عسل جنگلی، عسل مرکبات (عسل بهارنارنج)، عسل چند گیاه دشت، عسل نمدار یا زیرفون

فروشگاه اینترنتی ملک خاتون عرضه کننده عسل های ناب و خالص و صد در صد طبیعی ، شما می توانید این محصولات را از* اینجا*تهیه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha