۰ نفر

مدیرعامل این بانک خبر داد:

پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان در سال جاری از سوی بانک رفاه کارگران

۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبر: 730068
پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان در سال جاری از سوی بانک رفاه کارگران

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: در سال گذشته و جاری علاوه بر تسهیلات تکلیفی که برعهده همه بانک‌ها از جمله بانک رفاه کارگران است، ۲۵۶ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه غیرحضوری به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، از سوی این بانک پرداخت شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ دکتر اسماعیل للـه‌گانی در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی بانک رفاه کارگران که به مناسبت ۲۷ مرداد ماه سالروز تاسیس این بانک انجام شد، به تسهیلات غیرحضوری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: از ابتدای اعطای این تسهیلات تاکنون بیش از ۷۹۴ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۶۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: بانک رفاه کارگران قراردادی با سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از بازنشستگان تحت پوشش این سازمان منعقد کرده که براساس آن تا پایان امسال تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال پرداخت می‌شود.  

دکتر للـه‌گانی با اشاره به تسهیلات تکلیفی بانک رفاه کارگران، از تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه به عنوان یکی از این تسهیلات نام برد و گفت: در این حوزه در سال گذشته ۴۰ هزار و ۶۹۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۵ هزار میلیارد ریال و در پنج ماه امسال نیز ۱۳ هزار و ۵۹۴ فقره به مبلغ ۲۷ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال پرداخت شده است و سهمیه‌ای که بانک مرکزی برای این بانک تعیین کرده به صورت کامل پرداخت خواهد شد.  

وی افزود: سهمیه بانک رفاه کارگران در بخش تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه سال گذشته ۷۵ هزار میلیارد ریال بود و برای امسال ۹۰ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۳۰ هزار میلیارد ریال از مبلغ تعیین شده پرداخت شده است.

دکتر للـه‌گانی تسهیلات فرزندآوری را به عنوان یکی دیگر از تسهیلات تکلیفی برشمرد و گفت: در این بخش سال گذشته ۵۲ هزار و ۲۱۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال و در پنج ماه نخست سال جاری نیز ۱۲ هزار و ۹۲۷ فقره به مبلغ ۷ هزار و ۴۶۹ میلیار ریال پرداخت شده است. سهمیه این بانک در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد ریال است.  

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به سایر تسهیلات تکلیفی که سال گذشته از سوی بانک رفاه کارگران پرداخت شده اشاره کرد و از اعطای ۱۶ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۵ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، به عنوان برخی از این تسهیلات نام برد.

وی افزود: در بحث مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ۱۵ هزار و ۸۶۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۹ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین ۳ هزار و ۶۷۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۳ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال به پرونده‌های اشتغالزایی معرفی شده از سوی استانداری‌های سراسر کشور پرداخت شد.

دکتر للـه‌گانی به عملکرد بانک رفاه کارگران در راستای اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به عنوان یکی دیگر از تسهیلات تکلیفی اشاره کرد و گفت: بانک رفاه در این حوزه که مورد تاکید دولت مردمی سیزدهم هم قرار دارد، ۲۴ هزار و ۳۳۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ریال اعطا کرده است. در بحث مسکن شهدا، جانبازان و آزادگان نیز یک هزار و ۹۲۸ فقره وام به میزان ۵ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال و در مقوله مسکن روستایی سه هزار و ۳۴۴ فقره به مبلغ ۱ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.  

وی تاکید کرد: بانک رفاه کارگران تلاش دارد در سال جاری تسهیلات تکلیفی که از سوی بانک مرکزی تعیین شده است را به صورت کامل پرداخت کند و به شعب تاکید کرده‌ایم که سخت‌گیری نکنند و با کمترین ضامن و شرایط سهل و آسان این تسهیلات را پرداخت کنند؛ آمارها نیز نشان می‌دهد که کوتاهی انجام نشده و اگر موردی هم باشد رسیدگی می‌کنیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha