۰ نفر

اژه‌ای: قاضی نباید تحت تاثیر فضاسازی قرار گیرد

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳
کد خبر: 729944
اژه‌ای: قاضی نباید تحت تاثیر فضاسازی قرار گیرد

رییس قوه قضاییه گفت: قاضی نباید تحت تاثیر فضاسازی‌ها قرار گیرد چرا که در آن صورت عدالتش مخدوش می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای دوشنبه در دیدار قضات و کارکنان قضایی استان فارس با اشاره به حجم بالای کار در دستگاه قضایی، افزود: حجم کار و سختی کار در دستگاه قضایی بالاست و کمبودها زیاد است، اما باید توجه کنیم که مبادا این سختی‌ها در انگیزه خدمت‌رسانی و اخلاص ما تأثیر بگذارد.

رییس دستگاه قضا تصریح کرد: دشمنان طی بیش از چهار دهه بعد از انقلاب، هر ترفند و خباثتی را به کار بستند تا نظام ما پا نگیرد و پیشرفت نکند، اما ناکام ماندند.

اژه ای افزود: امروز دشمنان اگر می‌توانستند علیه کشور ما اقدام نظامی کنند، درنگ نمی‌کردند، اما بواسطه اقتدار ایران اسلامی از پیشبرد این حربه عاجزند.

وی ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند در مقابل اعمال شجاعت قاضی در چارچوب قانون و عدل بایستد؛ قاضی نباید تحت تاثیر فضاسازی‌ها قرار گیرد چرا که در آن صورت عدالتش مخدوش می‌گردد.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: در بسیاری از موارد در تدوین لوایح قضایی با اعمال سازوکارهایی از قضات شاغل و حتی قضات بازنشسته نظرخواهی صورت می‌گیرد.

پیش از سخنان رییس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس گفت: در راستای تحقق رشد تولید در کشور، با کمک مجموعه قضایی استان، ۶۷ شرکت در سال گذشته و ۲۲ شرکت در چهار ماه و نیم سپری‌شده از سال جاری احیا شدند.

در این دیدار، نمایندگان قضات، کارکنان اداری، کارکنان شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه، به بیان مطالب و نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha