۰ نفر

طرز تهیه چای ترش

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵
کد خبر: 729895
طرز تهیه چای ترش

چای ترش یکی از نوشیدنی‌های محبوب و معروف است که در بسیاری از فرهنگ‌ها و کشورها مصرف می‌شود.

 این نوع چای از برگ‌های گیاه گل جامائیکا یا گیاه هیبیسکوس (Hibiscus Sabdariffa) به دست می‌آید. مصرف این چای به عنوان یک نوشیدنی طبیعی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و بهبود سلامت عمومی را به همراه داشته باشد. همچنین، این چای می‌تواند به عنوان یک ضد اکسیدان قوی عمل کرده و به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک کند. از طرف دیگر، چای ترش می‌تواند در بهبود عملکرد گوارش، کاهش وزن و کنترل قند خون نیز مؤثر باشد. این چای همچنین به عنوان یک محرک طبیعی و فرار از خستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به همین دلایل در این فرصت سعی می‌کنیم شما را با طرز تهیه چای ترش آشنا کنیم.

دستور تهیه چای ترش

برای تهیه چای ترش به مواد مختلفی نیاز داریم و این مسئله به سلیقه شخصی ما بستگی دارد. برای نمونه می‌توانیم دمنوش چای ترش و گل محمدی را در نظر بگیریم و یا به این چای عناب اضافه کنیم. در هر صورت عنصر پایه‌ای و اصلی این نوشیدنی چای ترش است که هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای طعم مناسب به این چای، از مواد زیر استفاده کنید:

- چای ترش (گلبرگ خشک): 2 قاشق چای خوری

- آب: 2 فنجان

- عسل طبیعی: به مقدار دلخواه

- دارچین، نعناع تازه، زنجبیل و آب لیموترش: اختیاری

با تهیه این مواد، می‌توانید خواص چای ترش را چندبرابر کرده و نوشیدنی خود را با طعم دلخواه و با اضافه کردن دارچین، نعناع تازه، زنجبیل و آب لیموترش متنوع کنید. همچنین، مقدار عسل را می‌توانید بر اساس ترجیح شیرینی خودتان، تنظیم کنید.

چای ترش

چای ترش چطور آماده می‌شود؟

برای آماده‌سازی چای ترش، کافی است آب را درون یک قوری مناسب بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس اجاق گاز را خاموش کنید. گلبرگ‌های خشک شده چای ترش را تمیز کرده و به آب جوش در قوری اضافه کنید. بگذارید حدود 5 دقیقه بماند تا دم بکشد و گلبرگ‌ها طعم و رنگ خود را به آب بدهند. چای ترش شما آماده است.

برای تکمیل مراحل طرز تهیه چای ترش می‌توانید آن را از صافی رد کنید و در فنجان مورد نظر خود بریزید. در صورت تمایل، می‌توانید مقداری از طعم‌دهنده‌های پیشنهادی مانند دارچین، برگ نعناع له شده، زنجبیل و آب لیموترش را به آن اضافه کرده و همچنین عسل طبیعی را برای شیرین کردن استفاده کنید. در نهایت، چای ترش را گرم بنوشید و از آن لذت ببرید.

نکات مهم برای طرز تهیه چای ترش

در نظر داشته باشید که اگر از گلبرگ‌های تازه برای دم کردن چای ترش استفاده می‌کنید، باید گلبرگ‌ها را از دمبرگ و پیاز داخلی جدا کنید. سپس آنها را در ظرف مناسبی قرار داده و به جوش بیاورید. پس از جوشیدن کامل، زیر حرارت را کم کنید و طعم دلخواه خود را مانند آبلیمو، ریحان، شکر، گلاب یا عسل به این ترکیب اضافه کنید. اجازه دهید آنها به مدت 15 تا 20 دقیقه در کنار هم بمانند. سپس چای را از صافی رد کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

در مقابل اگر از گلبرگ‌های خشک چای ترش استفاده می‌کنید، در یک ظرف مناسب، به مقدار لازم آب را به جوش بیاورید. برای هر نفر، 2 تا 4 گرم گلبرگ خشک را به آب جوش اضافه کنید، کافی است. سپس به مدت 3 تا 5 دقیقه چای را دم کنید. پس از دم کشیدن، آن را از صافی رد کرده و در فنجان دلخواه‌تان سرو کنید.

اگر به طرز تهیه نوشیدنی‌های جذاب علاقه دارید، مجله عالیس را حتما مطالعه کنید.

چای ترش

مقدار مصرف چای ترش در روز

اگر طرز تهیه چای ترش را برای لاغری و کاهش وزن در نظر دارید باید بدانید که متخصصان توصیه می‌کنند حداکثر تا 400میلی‌لیتر (3 فنجان) چای ترش را در روز، پس از وعده‌های غذایی مصرف کنید. در نتیجه می‌توانید یک فنجان چای ترش را هر صبح پس از صبحانه مصرف کرده و دو فنجان دیگر را در طول روز (مثلا با فاصله زمانی 8 ساعت)، بنوشید.

چه کسانی باید از چای ترش استفاده کنند؟

چای ترش، یک نوشیدنی گرم و دلچسب برای فصل‌های سرد است و بسیاری می‌توانند از آن به‌جای چای سیاه استفاده کنند. این چای سرشار از ویتامین‌های سی و آ، آهن، کلسیم و پتاسیم است. مقدار کافئین در آن بسیار کم است و نیاز به نگرانی درباره اختلال خواب نیست. با این حال، طب سنتی تأکید دارد که باید مصرف متعادلی داشته باشید و مطابق با نیازهای روزانه خود عمل کنید. طبع این چای سرد و خشک است، بنابراین برای افراد بلغمی و سوداوی مناسب نخواهد بود.

موارد منع مصرف چای ترش تنها زمانی در نظر گرفته می‌شوند که با استفاده بیش از حد به سراغ این چای برویم. این کار ممکن است باعث علائمی مانند ضعف و بی‌حالی در افراد سوداوی شود. در نتیجه، چای ترش بیشتر یک نوشیدنی دلچسب برای افراد گرم‌مزاج است و حتی در فصل تابستان نیز می‌تواند به تعادل دمای بدن ما کمک کند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha