۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی کرد؛

رفت و برگشت خودروسازان به تابلوی معاملات پس از برگزاری مجامع / اثر روانی در معاملات سایر صنایع + تحلیل غول صنعت ایران‌خودرو

۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبر: 729814
رفت و برگشت خودروسازان به تابلوی معاملات پس از برگزاری مجامع / اثر روانی در معاملات سایر صنایع + تحلیل غول صنعت ایران‌خودرو

اثر روانی گروه خودرو بر بازار سرمایه و صنایع هم وزن محسوس بوده و پس از ریزش های سنگین چند ماهه اخیر این گروه و سهم های لیدر آن ، قیمت گذاری های دستوری و سیاست های دولت، شاهد کاهش ارزش ریالی این صنعت در بازار سرمایه بوده ایم. با این حال صنعت خودرو پس از ۷ سال بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ جهش سود خالص ۱۵۰ درصدی داشته است.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی؛ نمادهای گروه  پس از رفتن به مجمع و اعلام زیان در اکثر خودروسازان به تازگی بازگشایی شده اند. حال به محدوده های مهمی رسیده اند و با این ریزش ها به لحاظ قیمتی ارزنده هستند. سهامداران این گروه به دنبال اخبار تجدید ارزیابی بوده وامیدوار به رفع قیمت گذاری های دستوری و افزایش نرخ های شورای رقابت هستند.

 سایپا نیز به تازگی برنامه های خود را جهت خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت روی کدال منتشر کرده است و تقاضای تعدیل بهای فروش و افزایش نرخ از شورای رقابت را مطرح نموده است. به علاوه اعلام داشته که برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و صرف سهام را دارد و می خواهد دارایی های مازاد را واگذار کند.

خودروهم  در مجمع به منطقی شدن قیمت ها و تلاش برای ورود مجدد به بورس کالا برای عرضه محصولات اشاره داشته است و گفته افزایش سرمایه در دستور کار دارد ولی تاریخ دقیقی مشخص نیست. در گزارش تیرماه که به تازگی منتشر کرده است با کمی افت همراه بوده ولی مجموعا ۴ ماهه ۷۲۳۶۷۸ میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به مدت مشابه ۲۰۰۰۰ میلیارد تومان بیشتر بوده است.

از دید نموداری صنعت خودرو در دو سناریو قابل بررسی است:

سناریو سیمتریکال مشکی؛ در حال حاضر در حال تکمیل یک دیامتریک صعودی باشد و شاخه D از آن باشیم . در این صورت به زودی اصلاح با صرف زمان مختصری تمام خواهد شد و شاهد یک رشد خوب دو سه ماهه برای این گروه خواهیم بود.

سناریو مثلث قرمز؛ شاخه E از مثلث در حال تکمیل است و شاهد ریزش شارپی بوده ایم. مثل سناریو بالا با صرف زمانی یکی دو هفته ای شاهد پایان E و شروع روند جدید قابل توجهی در صنعت خودرو خواهیم بود.

نکته مثبت واگرایی مثبت مخفی است که در حال شکل گیری است و ار اس ای در محدوده اشباع فروش است که سیگنال  خرید صادر میشود.

دقت شود که حمایت قوی و هدف های میانی شاخص گروه خودرو و قطعات در تصویر مشخص شده است.

بررسی وضعیت نموداری شاخص صنعت خـودرو

نمودار ایران خودرو با نماد خودرو و بررسی نموداری این نماد مهم از صنعت:

در حال حاضر فعالیت اصلی ایران خودرو، تولید قطعات بدنه، موتور، تولید و مونتاژ انواع اتومبیل‌های سواری و وانت است. سهام این شرکت هم‌اکنون در بازار دوم بورس و در گروه خودرو و ساخت قطعات معامله می‌شود.

نمودار قیمتی نماد خودرو و شاخص گروه خودرو، همبستگی بسیار بالایی با یکدیگر دارند و تمامی امواج آن‌ها همزمان با هم آغاز شده و به پایان رسیده است.

حمایت قوی :۲۳۵-۲۴۰ تومان

هدف های نزدیک ۲۹۰-۳۲۰ تومان

نوع الگو: دو سناریو محتمل سیمتریکال و مثلث برای تصحیح دو ساله مد نظر است.

در سناریو مشکی / یک دیامتریک تمام شده و A می باشد این اصلاح B است که در انتهای آن هستیم و کمی زمان لازم دارد. سپس C صعودی شکل میگیرد.

در سناریو مثلث قرمز/  شاخه E در حال اتمام است.

بررسی وضعیت نموداری شاخص صنعت خـودرو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha