۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

پنکه‌های مه‌پاش چه مزیتی نسبت پنکه‌های معمولی دارند؟ + لیست قیمت انواع پنکه

۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبر: 729418
پنکه‌های مه‌پاش چه مزیتی نسبت پنکه‌های معمولی دارند؟ + لیست قیمت انواع پنکه

دراین مطلب به بررسی مزایا و معایب انواع پنکه های مه پاش پرداخته می شود و در ادامه قیمت انواع آن را مورد بررسی قرار می دهد.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ یکی از راه کار هایی که برای خنک سازی محیط بیرون و داخل مورد استفاده قرار می گیرد. و امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب ساخته است پنکه مه پاش می باشد. این نوع پنکه ها در انواع مختلفی موجود است و کاربرد های خاص خود را دارا است. و هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

از جمله مزایا این محصولات می توان به مصرف پایین انرژی آن از جمله مصرف آب و برق کم آن اشاره کرد. که تا حد زیادی سبب صرفه جویی در انرژی می گردد و از این جهت نسبت به سایر وسایل سرمایشی بسیار مقرون به صرفه می باشد. در واقع مصرف انرژی آب پنکه های مه پاش در هر ساعت حدود ۱۶ گالن می باشد. در حالی که در کولر های گازی مصرف آب آن در هر ساعت حدود ۷۵ گالن می باشد. بنابراین این مقدار مصرف انرژی در دستگاه های مه پاش در مقایسه با دیگر وسایل بسیار کم و ناچیز می باشد.

از دیگر مزایا این محصول می توان به استفاده از این پنکه در فضای باز اشاره کرد. و برخلاف کولر های آبی و گازی و یا پنکه های معمولی که استفاده ای در فضای باز ندارند می توان از این دستگاه به راحتی در فضاهای باز استفاده کرد و هوایی مطلوب و خنک را برای شما فراهم کند.

همچنین این محصول می تواند وسیله ای کاربردی برای گلخانه ها باشد. و اگر در مکانی درست قرار داده شود مثل یک سیستم آبیاری قطره ای عمل می کند و سهم مهمی در شادابی و سرسبزی گیاهان خواهد داشت.

پنکه ضدعفونی کننده

این دستگاه علاوه بر خنک سازی و مطلوب نگه داشتن هوای محیط می تواند مکان مورد نظر را نیز ضدعفونی کرده و از آنجایی که گرد و غبار هوای محیط را به خود جذب می کند در پاک سازی هوای اطراف نقش مهمی دارد.

علاوه بر این موارد پنکه آبی برای مکان هایی با آب و هوای خشک بسیار مناسب است و با تمیز کردن و مرطوب نگه داشتن هوای محیط برای افرادی که دچار تنگی نفس و یا آسم هستند و همچنین افرادی که پوست خشکی دارند مناسب می باشد.

معایب پنکه های مه پاش

این دستگاه با وجود مزایای بسیاری که دارد می تواند دارای معایبی نیز باشد. از جمله معایب این دستگاه قیمت نسبتا بالا آن می باشد. که البته بسته به نوع و مدل آن متفاوت می باشد که معمولا مدل هایی که دارای پمپ هستند از قیمت بیشتری برخوردار می باشند.

از دیگر معایب پنکه مه پاش یا پنکه آبی ناکارآمد بودن آن در هوای مرطوب و شرجی است. و از آنجایی که در این آب و هوا عمل تبخیر به سختی صورت می گیرد. پس امکان خنک سازی در این مکان ها بسیار کم است و عملکرد خوبی نخواهد داشت.

علاوه بر این در مکان هایی که آب و هوایی معتدل با تابستان هایی کوتاه دارند ممکن است این دستگاه کارایی چندانی نداشته باشد. بنابراین از معایب این دستگاه این است که برای هر مکانی مناسب نمی باشد و بیشتر برای مکان هایی با آب و هوایی گرم و خشک کاربرد دارد.

در بازار لوازم خانگی قیمت پنکه مه پاش تایفون مدل Gmc۶۵st۲ مبلغ ۱۰,۶۰۰,۰۰۰ تومان است این درحالیست که قیمت پنکه معمولی پارس خزر مدل FSR-ADO مبلغ ۲,۸۴۵,۴۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

قیمت انواع پنکه
برند
نوع 
مدل
قیمت /تومان
تایفون
مه پاش
Gmc۶۵st۲
۱۰,۶۰۰,۰۰۰
تایفون
مه پاش
۶۵strc 
۹,۹۰۰,۰۰۰
تایفون
مه پاش
۶۵st 
۹,۴۰۰,۰۰۰
دیبنز
معمولی
Hana- FS-۱۶۶۹R
۹,۱۰۰,۰۰۰
بیشل
معمولی
BL-SF-۱۰۲
۴,۷۰۰,۰۰۰
سانی
معمولی
DWS-۳۶۰۰
۳,۹۸۵,۰۰۰
شیائومی
معمولی
Fan ۲ Lite
۳,۷۹۰,۰۰۰
پارس خزر
معمولی
FSR-ADO
۲,۸۴۵,۴۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha