۰ نفر

سریعترین روش صفر کردن خلافی خودرو برای ترخیص از پارکینگ

۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۳
کد خبر: 729363
سریعترین روش صفر کردن خلافی خودرو برای ترخیص از پارکینگ

برای خیلی از مالکان خودرو پیش آمده است که وسیله نقلیه آنها به دلایل مختلفی چون، پارک کردن در منطقه پارک ممنوع، ثبت شکایت علیه مالک خودرو، بروز تصادف‌های شدید و... توقیف شود.

 در چنین شرایطی مالکان خودرو به دنبال سریع‌ترین راه برای ترخیص خودرو از پارکینگ راهنمایی و رانندگی هستند. اما به چه دلایلی ممکن است خودروی ما توقیف و به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل شود؟ مراحل ترخیص خودرو از پارکینگ راهنمایی و رانندگی چیست؟ سریع‌ترین راه ترخیص خودرو از پارکینگ چیست؟ اصلا از کجا بدانیم خودروی ما که کنار خیابان پارک بود، به سرقت رفته یا به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل شده است؟ پاسخ تمام این سوالات را در مقاله پیش رو می‌خوانید؛ پس با ما همراه باشید.

دلایل انتقال خودرو به پارکینگ راهنمایی و رانندگی

یکی از مهمترین دلایل انتقال خودرو به پارکینگ راهنمایی و رانندگی، پارک خودرو در محل‌های ممنوع است. به غیر از این مورد تخلفات رانندگی مانند سرعت غیر مجاز، حرکات نمایشی با خودرو، تصادف منجر به فوت یا جراحت، رانندگی با پلاک مخدوش، نداشتن بیمه­نامه معتبر، همراه نداشتن مدارک شناسایی خودرو مانند کارت ماشین، همراه نداشتن گواهینامه، عدم پرداخت خلافی خودرو و... به توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منجر می‌شود.

مورد دیگری که ممکن است باعث انتقال خودرو به پارکینگ شود، وجود نقص فنی در خودرو است. همچنین ثبت شکایت روی خودرو یا شکایت علیه مالک خودرو نیز می‌تواند به انتقال خودرو به پارکینگ منجر شود.

خودرو

روند ترخیص خودرو از پارکینگ

برای استعلام خودرو توقیفی و ترخیص آن، می‌توانید با پلیس 110 تماس بگیرید و یا از طریق ارسال پلاک خودرو به شماره پیامک ۳۰۰۰۵۳۵۳ وضعیت خودروی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که خودروی شما به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل شده است و به سرقت نرفته است. یک راه راحت‌تر هم وجود دارد که استعلام غیرحضوری از طریق سامانه‌های آنلاین ارائه خدمات خودرو است. با کمک این سامانه‌ها در زمان کوتاهی می‌توانید وضعیت خودروی خود را بررسی کنید و متوجه شوید که خودروی شما به کدام پارکینگ منتقل شده است.

پس از کسب اطلاعات در مورد آدرس پارکینگی که خودرو به آن انتقال داده شده است، شما باید به همراه اصل و کپی مدارک خودرو شامل برگ سبز خودرو، بیمه­نامه، کارت خودرو، گواهینامه و کارت ملی، به پارکینگ راهنمایی و راهنمایی مراجعه کنید. این را هم فراموش نکنید که باید تمام خلافی و بدهی‌های خودرو را تسویه کرده باشید. در چنین شرایطی پرداخت آنلاین خلافی‌های خودرو از طریق سامانه‌های آنلاین راه چاره است و شما را از صرف زمان و انرژی بابت انجام پرداخت‌های خودرویی نجات می‌دهد.

شما می‌توانید جهت گرفتن خلافی ماشین با پلاک به سامانه‌ آنلاین خدمات خودرویی مراجعه کنید و علاوه بر استعلام خلافی خودرو، نسبت به پرداخت آنی جریمه اقدام کنید. اگر مبلغ خلافی شما سنگین است هم نگران نباشید، سامانه یکپارچه خدمات خودرویی با شعار « پاسخ به تمام دغدغه‌های خودرویی کاربران» مشکل شما را حل کرده و امکان پرداخت خلافی خودرو را به صورت اقساطی برای کاربرانش فراهم کرده است. پس اگر میزان خلافی خودروی شما بالا است و از بد حادثه، خودروی شما به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل شده است، می­توانید به سامانه یکپارچه خدمات خودرویی مراجعه کنید و علاوه بر استعلام خودروی خود از طریق پلاک، استعلام خلافی خودرو را نیز گرفته و به صورت نقد یا اقساط، میلغ خلافی خود را پرداخت کنید.

 یکی دیگر از پرداخت‌های مهمی که برای ترخیص خودرو باید انجام داده باشید، عوارض شهرداری خودرو است. اگر این مورد را نیز پرداخت نکرده‌اید از طریق سامانه یکپارچه خدمات خودرویی می‌توانید با چند کلیک ساده این عوارض را پرداخت و برای ترخیص خودروی توقیفی خود اقدام کنید.

پس از تکمیل مدارک و مراجعه به پارکینگی که خودروی شما در آن توقیف شده است، برگه توقیف خودرو و جریمه که معمولا به آن پیوست می‌شود، به شما ارائه می‌شود و شما باید به ستاد ترخیص راهور مربوطه مراجعه کنید. پس از پرداخت هزینه‌های جانبی مانند هزینه چرثقیل و ... ستاد ترخیص خودرو، مجوز ترخیص خودروی شما را از پارکینگ راهنمایی و رانندگی صادر می‌کند.

در این مرحله شما می‌توانید خودروی خود را از پارکینگ راهنمایی و رانندگی ترخیص کنید. توصیه ما به شما این است که قبل از ترخیص خودرو، بدنه و تجهیزات خودرو را بررسی کنید تا در حین انتقال به پارکینگ آسیبی ندیده باشد و در صورت بروز خسارت برای خودروی شما حین انتقال به پارکینگ، مراتب را به اطلاع مسئولین پارکینگ برسانید.

امیدواریم این مشکل برای شما اتفاق نیفتد، اما اگر بدشانسی آوردید و خودروی شما به هر دلیلی به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل شد، ابتدا تمام مدارک و پرداخت‌های خودرو را انجام دهید و سپس برای ترخیص خودرو اقدام کنید. بهترین راه پرداخت جرایم و بدهی‌های خودرویی نیز مراجعه به سامانه یکپارچه خدمات آنلاین خودرویی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha