۰ نفر

امسال عزاداری‌های امام حسین (ع) رکورد شکست

۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 729323
امسال عزاداری‌های امام حسین (ع) رکورد شکست

امام جمعه موقت اصفهان گفت: به کوری چشم دشمنان که حدود یک ماه پیش تلاش‌های خود را برای تحریم محرم به کار گرفته بودند، امسال عزاداری‌های امام حسین (ع) رکورد شکست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به اینکه امروزه در جامعه ما دشمن داخلی وجود دارد که تحت فرمان دشمنان خارجی عمل می‌کنند، اظهار داشت: امسال در پیش از آغاز مراسم محرم نیز دستگاه‌های اطلاعاتی گروهای مختلفی را دستگیر کردند که سعی داشتند با اقدام‌های تروریستی اهداف دشمنان ایران را اجرا کنند.

وی افزود: درس دیگری که امروز از امام حسین (ع) باید آموخت این است که باید در مقابل ظالمان ایستاد تا اسلام ذلیل نشود، در این راستا شهید سلیمانی و رزمندگان اسلام به تاسی از امام حسین (ع) به تقابل با دشمنان رفتند و امروز ندای هیهات من الذله امام حسین (ع) در بسیاری از کشورهای جهان طنین‌انداز است.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه درس سومی که از امام حسین (ع) باید آموخت این است که در کنار جهاد نباید خدا را فراموش کرد، گفت: همان‌طوری که شب عاشورا امام حسین (ع) به یارانش فرمود پیش از جهاد به راز و نیاز با پروردگار بپردازید.

حجت‌الاسلام میردامادی افزود: به کوری چشم دشمنان امام حسین (ع) که حدود یک ماه پیش تلاش‌های خود را برای تحریم محرم به کار گرفته بودند، اما امسال عزاداری‌های امام حسین (ع) رکورد شکست و در باشکوه‌ترین حالت ممکن در حال برگزاری است، خداوند انشاالله ما را در مسیر امام حسین (ع) استوار کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص قیام امام حسین (ع) می‌فرمایند یکی از امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان این است که این جامعه از عاشورا برخوردار است، در واقع امام خمینی (ره) در این راستا فرمودند انقلاب اسلامی با حماسه عاشورا پیروز شد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در ابتدا همه نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم و در این راستا لازم است که تنها به خداوند امیدوار باشیم زیرا خداوند ولی انسان است، برهمین اساس نباید به جز خداوند به کس دیگری امیدوار بود زیرا که عزت و ذلت دست خداوند است. انقلاب اسلامی ایران یک معجزه بود زیرا یک روحانی بدون سلاح‌های پیشرفته مقابل استکبار جهانی ایستاد.

حجت‌الاسلام میردامادی ابراز داشت: متأسفانه امروز به نظر می‌رسد برخی قیامت را فراموش کرده‌اند و بسیاری از مشکلات امروز این افراد به خاطر این است که نسبت به روز حسابرسی بی توجه هستند، در راستای مباحث مربوط به روز قیامت موضوع شفاعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، از نظر پیامبر اکرم (ص) از جمله شافعان روز قیامت قرآن کریم، صله رحم، رسول الله (ص) و اهل بیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha