۰ نفر

توافق مهم میان عربستان و آمریکا

۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبر: 729200
توافق مهم میان عربستان و آمریکا

مشاور امنیت ملی آمریکا با ولیعهد سعودی دیدار و توافق کردند که رایزنی‌های منظم را ادامه دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در این دیدار روابط استراتژیک دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف درخصوص تحولات اوضاع بین المللی و منطقه‌ای مورد توجه مشترک گفتگو کردند.

واس گزارش داد، در همین راستا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به جده عربستان سفر کرد تا با محمد بن سلمان، ولیعهد و مسئولان ارشد عربستانی برای بررسی مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله ابتکارها جهت تقویت دیدگاه مشترکی به منظور صلح بیشتر در خاورمیانه برای آنکه امن، باثبات و شکوفا باشد، گفتگو کند.

کاخ سفید اشاره کرد که سالیوان پیشرفت‌های قابل توجهی برای ایجاد مزایای آتش بس در یمن که در ۱۶ ماه گذشته ادامه داشته است، بررسی کرد و از تلاش‌های مستمر سازمان ملل برای پایان دادن به بحران استقبال کرد.

 دو طرف توافق کردند که رایزنی‌های منظم و پیگیری موضوعات مورد بحث را ادامه دهند.

در این دیدار، عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر نیرو و خالد بن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر دفاع و ریما بنت بندر بن سلطان بن عبدالعزیز، سفیر عربستان در آمریکا و مساعد بن محمد العیبان، وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی و محمد بن عبدالملک آل الشیخ، وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و یاسر بن عثمان الرمیان، رئیس صندوق سرمایه گذاری دولتی حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha