۰ نفر

از ورود تراموا به تهران چه خبر؟

۶ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبر: 729105
از ورود تراموا به تهران چه خبر؟

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که هنوز نه مطالعات کارشناسی و نه لایحه ایجاد تراموا در تهران به شورای شهر نیامده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی، در خصوص سرانجام ایجاد تراموا در تهران با بیان اینکه شهرداری تهران هنوز نه مطالعات اجرای این طرح و نه لایحه ایجاد تراموا در تهران را در اختیار شورای شهر قرار نداده است، گفت: طبیعتاً تا زمانیکه مطالعات اجرای این طرح که توسط مشاوران ذیصلاح انجام شده، ارائه نشود، این طرح بررسی نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید بررسی کنیم که آیا اساسا این مدل حمل و نقل (تراموا) برای تهران و معابری که شهرداری پیش بینی کرده، مناسب است یا خیر؟ گفت: تصمیم گیری و قضاوت در خصوص ورود تراموا به ناوگان حمل و نقل عمومی را به ارائه مطالعات از سوی شهرداری تهران موکول می‌کنیم و هر زمانی که شهرداری لایحه را به شورای شهر بیاورد نسبت به بررسی آن اقدام خواهیم کرد.

 چندی پیش زاکانی شهردار تهران اعلام کرده بود که «در راستای برقی سازی، خط یک بی آرتی را به تراموا تبدیل می کنیم. تفاهم نامه آن منعقد خواهد شد که خط یک بی آرتی از ترمینال شرق تا آزادی تبدیل به تراموا شده تا الگویی جدید را در تهران داشته باشیم. برآورد ما این است که سالانه جابجایی ۵۵ میلیون مسافر را از طریق این خط داشته باشیم. تلاش می کنیم در ۱۸ ماه این خط را ایجاد کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha