۰ نفر

مرگ زن جوان در اثر مسمومیت با آب!

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۳۲
کد خبر: 729048
مرگ زن جوان در اثر مسمومیت با آب!

یک مادر جوان بعد از نوشیدن مقدار زیادی آب جان خود را از دست داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اشلی سامرز، ۳۵ ساله، آخر هفته چهارم جولای به شدت دچار کم آبی شده بود. او که با شوهر و دو دختر خردسالش در دریاچه فریمن بود، به خانواده خود گفت که احساس می‌کند نمی‌تواند به اندازه کافی آب بنوشد و هر چه قدر که آب می‌خورد باز هم تشنه است!

او پس از نوشیدن مقدار خیلی زیادی آب در مدت زمان بسیار کوتاه، در نهایت از هوش رفت و به دلیل مسمومیت با آب (یک پیامد بسیار نادر نوشیدن بیش از حد آب در مدت کوتاه) درگذشت.

به نقل از نیویورک پست، برادر این زن، دوون میلر به WRTV گفته است: “شخصی گفت که در ۲۰ دقیقه چهار بطری آب نوشیده است. ” یک بطری آب متوسط حدود ۴۷۰ میلی‌لیتر است و در واقع او در یک بازه زمانی ۲۰ دقیقه‌ای دو لیتر آب نوشیده است. یعنی همان مقدار آبی که باید در طول یک روز کامل بنوشید.»

او علائم کم آبی داشت

در آخرین روز سفر، سامرز احساس کرد که نمی‌تواند آب کافی بنوشد. خانواده اش گفتند که او از احساس سبکی سر و سردرد شدید شکایت داشت.

پس از بازگشت از سفر، سامرز در گاراژ خانه­ از هوش رفت. او به بیمارستان IU Health Arnett منتقل شد، اما هرگز به هوش نیامد. پزشکان به خانواده گفتند سامرز بر اثر مسمومیت با آب درگذشته است.

مسمومیت با آب چیست؟

مسمومیت با آب زمانی اتفاق می‌افتد که آب بیش از حد در مدت زمان کوتاهی مصرف شود، یا در صورتی که کلیه‌ها آب زیادی را به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای حفظ کنند. علائم مسمومیت با آب شامل احساس ناخوشی عمومی، گرفتگی عضلات، درد، حالت تهوع و سردرد است.

به گفته متخصصان سلامت، فرد در تابستان یا اگر در خارج از منزل کار کند یا مکررا ورزش کند، ممکن است دچار کم آبی شدید شود. اگر کسی در واکنش به این کم آبی، در مدت زمان کمی، مقدار بیش از حدی آب بنوشد، احتمالاً به طور ناگهانی آب زیادی در بدنش خواهد داشت و سدیم کافی ندارد. در صورت کم آب شدن بدن مصرف مایعات حاوی الکترولیت، سدیم و پتاسیم توصیه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha