۱ نفر

خبر خوش برای زائران اربعین؛ اینترنت رایگان شد

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵
کد خبر: 728860
خبر خوش برای زائران اربعین؛ اینترنت رایگان شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در جلسه با وزیر ارتباطات عراق توافق‌هایی از جمله تأمین وای فای رایگان در برخی نقاط و تعریف بسته‌های رومینگ بهتر برای زائران اربعین صورت گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پیاده‌روی اربعین مراسم و گردهمایی مذهبی است که توسط مسلمانان شیعه و به‌صورت پیاده‌روی از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت امام حسین علیه‌السلام سومین امام شیعیان انجام می‌شود. این مراسم از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان خوانده شده و از سال ۲۰۱۴ به بزرگ‌ترین پیاده‌روی (پیمایش) و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده‌است.

با پیگیری و تاکید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در روزهای پیش رو به منظور میزبانی کشور عراق از زائران اربعین حسینی، وزارت ارتباطات کشور عراق قرار است در طول مسیر پیاده روی اربعین، در مناطقی وای فای، رایگان در اختیار زائران قرار دهد؛ مجموعه ای از این اقدامات در نظر گرفته شده که جزئیات آن در آینده نزدیک به زائرین اعلام خواهد شد.

سال گذشته نیز اقدامات گوناگونی جهت تسهیل ارتباط مردم در این مراسم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد. به طور مثال در زمینه افزایش کیفیت ارتباط در مرزهای جنوب شرقی تا به سمت غرب و جنوب غربی حدود  ۳۸ سایت سیار توسط اپراتورهای همراه جهت بهبود کیفیت ارتباطی در مرزها قرار داده شد.

اما حالا این روزها در اخباری به نقل از وزیر ارتباطات مطرح شده است که «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این خصوص اظهار داشته است: در دو هفته قبل جلسه‌ای را با وزیر ارتباطات کشور عراق، برای ارائه خدمات بهتر به زوار امام حسین «ع» داشته ایم و همچنین برای ایام پیاده روی اربعین توافقاتی صورت گرفته است و جزئیات این توافقات، در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

وی درباره ارائه بسته‌های رومینگ به زوار ایرانی بیان داشت: رومینگ در عراق و ایران خصوصی است اما تلاش ما این است که از ابزارهایی که در اختیار وزارت ارتباطات هر دو کشور وجود دارد، استفاده کنیم. همچنین بتوانیم بسته‌های بهتری برای رومینگ از عراق به کشور جمهوری اسلامی ایران تعریف کنیم.

زارع پور درباره اقدامات عراق به زوار ایرانی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات عراق قرار است در طول مسیر پیاده روی نقاطی را روی وای فای، رایگان در اختیار زوار قرار دهد. مجموعه‌ای از این اقدامات را در نظر گرفته ایم که در آینده نزدیک به زائرین عزیز اعلام خواهیم کرد.

وی در پایان عنوان کرد: در ایران همکاران ما تا نقاط مرزی، اقدامات بسیار گسترده‌ای را با استقرار سایت‌های سیار انجام داده اند و بتوانیم قبل از ورود به خاک عراق در مسیرها و مرزهایی که اعلام خواهد شد، مانند همیشه ارتباطات با کیفیتی را به مردم عزیز ارائه دهیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha