۰ نفر

جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در تنگه هرمز مستقر شدند

۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبر: 728720
جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در تنگه هرمز مستقر شدند

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده از استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ در خاورمیانه خبر داد.

به گزارش سی‌ان‌ان، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، از استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ در خاورمیانه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از العالم، نیروی هوایی مرکزی آمریکا در سنتکام نیز می‌گوید این جنگنده‌ها برای تقویت گشت‌زنی در تنگه هرمز در منطقه مستقر شده‌اند.

سنتکام نیز در حساب کاربری توییتر خود تصاویری از استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ را در منطقه تحت مسئولیت خود منتشر کرده است.

نیروی هوایی مرکزی آمریکا در سنتکام نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از برنامه‌ از پیش اعلام شده وزارت دفاع، یک اسکادران از جنگنده‌های اف-۳۵ «آذرخش ۲» نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه تحت مسئولیت سنتکام مستقر شد.

نیروی هوایی مرکزی آمریکا در سنتکام تصریح کرد: در هماهنگی با متحدان منطقه‌ای، شرکای ما و نیروی دریایی ایالات متحده، جنگنده‌های اف-۳۵ به جنگنده‌های اف-۱۶ و آی-۱۰ که در منطقه به گشت‌زنی و نظارت بر تنگه هرمز کمک می‌کنند، خواهند پیوست.

وزیر دفاع آمریکا روز ۲۹ تیر مدعی شده بود در واکنش به تلاش‌های اخیر ایران برای توقیف کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز علاوه بر ارسال جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۱۶ و ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده، دستور اعزام بخشی از نیروهای واحد آبی-خاکی ارتش این کشور را به منطقه تحت پوشش مسئولیت سنتکام صادر کرده است.

این در حالی است که ایران برای جلوگیری از بروز مسائلی چون برخورد با تاسیسات دریایی و شناورها، آلوده کردن محیط زیست و... نفتکش‌های خارجی را توقیف کرده و سپس آنها را آزاد کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha