۰ نفر

آب تهران هوشمند می‌شود؟

۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۴۹
کد خبر: 728700
آب تهران هوشمند می‌شود؟

با هدف انتقال تجربیات و به کارگیری مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت آب و هوشمندسازی صنعت آب، نشست بررسی همکاری پژوهشگاه نیرو و شرکت آبفای استان تهران در دو حوزه "مدیریت دارایی فیزیکی" و "هوشمند سازی حوزه آب" برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ، محمد ابراهیم سربندی فراهانی، رییس پژوهشکده تولید نیروی پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: پژوهشگاه نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، در راستای دستیابی به اهداف مدیریت تقاضا و مصرف، تشخیص نشتی و صرفه‌جویی در مصرف آب، و اجرایی نمودن طرح کنتورهای هوشمند آب، همکاری خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به گردش مالی قابل توجه بخش احداث و نگهداشت آب و برق، پیاده‌سازی رویکرد مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت آب و برق و افزایش هرگونه بهره‌وری در صنعت آب و برق، به دستاوردهای مهمی منتهی خواهد شد.

رییس پژوهشکده تولید نیروی پژوهشگاه نیرو با اشاره به یک دهه تجربه پژوهشگاه نیرو در زمینه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت برق و تاکید وزیر نیرو مبنی بر به کارگیری نظام حکمرانی مبتنی بر رویکرد "مدیریت دارایی‌های فیزیکی" در وزارت نیرو، اظهار کرد: با توجه به در اولویت قرار گرفتن این موضوع در وزارتخانه، استفاده از تجارب پژوهشگاه نیرو در زمینه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت آب نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه نیرو در حال طراحی ساختاری برای تسهیل‌گری پیاده‌سازی رویکرد مدیریت دارایی‌های فیزیکی در سطح وزارت نیرو است و با توجه به نقش کلیدی هوشمندسازی سیستم‌های مدیریت آب و برق در اجرای رویکرد مدیریت دارایی‌های فیزیکی، پرداختن به موضوع نیز حائز اهمیت است.

سربندی فراهانی تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین ICT ، امکان رشد و توسعه روش‌های جدید داده‌کاوی، تجزیه و تحلیل اطلاعات، تصمیم‌گیری داده محور و ... را به منظور مدیریت بهینه آب فراهم می‌نماید که این مهم درک روشنی از بازار آب را در زنجیره ارزش تامین آب ارائه خواهد نمود و در نهایت منجر به تشویق مصرف‌کنندگان برای مدیریت تقاضا و کاهش تلفات در زنجیره تأمین آب خواهد شد.

وی افزود: طی نشستی که با حضور "مجیدعمیدپور"رییس پژوهشگاه نیرو، قایم مقام شرکت آب و آبفا و جمعی از مدیران دو طرف تشکیل شد، در خصوص این دو حوزه تبادل نظر شد و ضمن بررسی تجارب طرفین زمینه‌های همکاری و تعاملات آتی بیان شد.

رییس پژوهشکده تولید نیروی پژوهشگاه نیرو عنوان داشت: در این نشست با توجه به تجربیات پژوهشگاه نیرو در حوزه توسعه فناوری و به کارگیری کنتورهای هوشمند برق، مباحث فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت سایبری نیز مورد بررسی قرار گرفت.

"مسعود خشایی" قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با اشاره به اهمیت جایگزینی نظام نوین حکمرانی مبتنی بر مدیریت دارایی‌های فیزیکی و استفاده از ابزارهای نظیر هوشمند سازی در صنعت آب، به اقدامات موثری که این شرکت در این زمینه‌ها به انجام رسانده است، اشاره کرد.

وی خواستار تعیین طرح اجرایی برای همکاری در زمینه‌های مشترک شد و گفت: تداوم و توسعه این اقدامات با همکاری پژوهشگاه و به صورت یکپارچه موجب افزایش بهره وری در صنعت آب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha