۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی کرد؛

«شستا» ۲۵۲۸ واحد شاخص کل بورس را مثبت کرد / شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی چه وضعیت تکنیکالی دارد؟

۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبر: 728592
مینا یوسفی
«شستا» ۲۵۲۸ واحد شاخص کل بورس را مثبت کرد / شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی چه وضعیت تکنیکالی دارد؟

امروز با خبر تصمیم گیری مجدد برای نرخ خوراک بازار نیمه جان سرمایه رنگ و بوی متفاوتی گرفت. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد که دولت باید در مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بازنگری کند و افزایش قیمت خوراک این صنایع نه یکباره بلکه باید طی چندین سال اعمال شود.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی؛ پیش بینی پذیرتر شدن متغییرهای اقتصادی و عدم افزایش یکباره و ثابت نرخ خوراک برای بازار خوشایند بود و شاخص به مدد شستا فولاد فملی تاپیکو برگشت و در مرز ۲ میلیون واحد قرارگرفت.

شستا نیز که اصلی ترین فعالیتش در حوزه نفت گاز پتروشیمی است صف خرید شد. این شرکت با ارزش بازار ۱,۹۸۳ هزار میلیارد ریال در بازار بورس و در گروه شرکت های چند رشته ای صنعتی قرار دارد.

بررسی تکنیکال شستا

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در سال ۱۳۶۵ در قالب یک شرکت سهامی خاص، با سرمایه اولیه ۲ میلیارد تومان، از دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شد. در حال حاضر به‌ طور متوسط معادل ۱۰ درصد از مجموع ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران، متعلق به شرکت‌های زیرمجموعه شستا است.۱۰ درصد از سهام این شرکت در تاریخ فروردین ۱۳۹۹ در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد. سهامدار عمده شستا سازمان تامین اجتماعی می‌ باشد.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به‌واسطه در اختیار داشتن ۱۷۵ شرکت مدیریتی و ۹۰ شرکت غیرمدیریتی و پوشش طیف متنوعی از حوزه‌های صنعتی شامل نفت، گاز و پتروشیمی، دارویی، معدنی و فلزی، کشت و دامداری، کشتیرانی، سیمان و ارتباطات در نظام اقتصادی کشور نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند. این شرکت هم‌اکنون در قالب ۹ هلدینگ  فعالیت می‌کند.

از میان ۹ هلدینگ تابعه این شرکت، ۶ هلدینگ تاپیکو، تیپیکو، تاصیکو، صبا تامین، سیمان تامین و کشتیرانی بورسی هستند و طبق برنامه‌ریزی شرکت، مراحل ورود به بورس ۳ هلدینگ دیگر شامل صنایع عمومی تامین، مدیریت توسعه انرژی تامین و خدمات ارتباطی رایتل نیز در حال انجام است.

بررسی تکنیکال شستا

در بررسی نموداری سهم شاهد تکمیل یک سیمتریکال هستیم که موج بزرگ صعودی (B) را شکل می‌دهد.

اصلاح عمیقی در قالب  شاخه f سناریو داشتیم  که به صورت یک دیامتریک یا مثلث خنثی در حال تکمیل است و با حد حمایت قوی ۱۱۰-۱۱۵ همراه است . سپس شاخه g صعودی را داریم با تارگت حدودی ۱۷۵-۱۸۰ تومان و سپس اصلاح H و نهایتا رشد I تا الگوی سناریوی محتمل  بلند مدت ما کامل شود. به نظر می‌رسد سقف مهم بلند مدت سهم ۲۲۰-۲۶۰ باشد که سقف ماژور سال ۹۹ است و  اواخر امسال تا نیمه اول سال آتی به آن خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha