۰ نفر

رییس شورای شهر تهران؛

در تهران باید هر لحظه آماده زلزله بود

۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۸:۵۹
کد خبر: 728485
در تهران باید هر لحظه آماده زلزله بود

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نمی توان وجود مخاطرات طبیعی مانند زلزله را نادیده گرفت تاکید کرد: ما باید هر لحظه آمادگی مقابله با زلزله و مخاطرات طبیعی را داشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نخستین نشست مشترک مسئولین و اساتید مهندسی زلزله در قالب تشکیل کارگروه افزایش تاب آوری سازه ها در برابر زلزله در تهران با حضور مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، سید محمد آقامیری عضو شورا، علیرضا زاکانی شهردار تهران و معاونان شهرداری تهران بعلاوه اساتید و صاحب نظران این حوزه در ساختمان شورای اسلامی شورای شهر تهران برگزار شد و افراد حاضر در جلسه با طرح مباحث و طرح سوال به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با حضور در این نشست با تاکید بر اینکه قدرت علمی ما درموضوعات عمومی بخصوص مدیریت بحران و پایش های مخاطرات قابل قبول و مطلوب است گفت: باید ما در بخش اجرایی نیز همانند موضوعات تئوری قوی باشیم تا بتوانیم آمادگی خود در برابر زلزله را بالا ببریم.

وی ادامه داد: متاسفانه ما در حوزه اجرایی بخصوص در بحث ایمن سازی عملکرد مطلوبی نداریم و اگر تهران زمین لرزه ای با قدرت 6 ریشتر به وقوع بپیوندد شاهد آسیب های فراوانی خواهیم بود گفت: آمادگی در برابر این اتفاق ها یک اصول است و باید بدانیم در قبال بروز چنین مخاطره ای چگونه باید عمل کنیم.

رییس شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه متاسفانه ساخت و سازهای شهر از طراحی خوبی برخوردار نیست تاکید کرد: بخشی از بالا بردن ایمنی ساخت و سازها به نوع طراحی های ساختمانی برمیگردد بطور مثال ما در زلزله بم شاهد خرابی های بیشماری بودیم اما دیدیم یک مسجد با قدمت بالا آسیب چندانی ندیده و این نشان از اصولی بودن طراحی آن دارد.

وی فاکتورهای مهم دیگر برای افزایش ایمنی و استحکام ساختمانها در برابر زلزله را توجه به مکان یابی درست، بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده و اجرای اصولی و مبتنی بر پایه های علمی برشمرد و تاکید کرد: در تهران با داشتن ساختمان های متنوع باید اصول اولیه ایمنی را با دقت بیشتری ببینیم و تلاش کنیم خوب بسازیم.

چمران برگزاری این گارگروه های مشترک بین مسئولین و اساتید اهل فن در تبادل اطلاعات و زمینه سازی برای مقابله با مخاطرات طبیعی، بخصوص حوادثی همچون زلزله موثر دانست و بر ادامه دار شدن این جلسات بطور فشرده و چابک تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha