۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۲۷ تیر؛

کاهش فروش داخلی و افزایش فروش صادراتی در سیمان سفید نی‌ریز

۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۶
کد خبر: 728183
کاهش فروش داخلی و افزایش فروش صادراتی در سیمان سفید نی‌ریز

در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال شرکت سیمان سفید نی‌ریز نسبت به صورت‌های مالی خود شفاف سازی کرده است.

اقتصادآنلاین - حسام بهمن آبادی؛ این شرکت با نماد سنیر در بازار دوم فرابورس ثبت شده است در اطلاعیه امروز خود اعلام کرده است که فروش سیمان داخلی نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۳ درصدی همراه بوده است اما افزایش مبلغ فروش منجر به افزایش درآمد ۹۸ درصدی از این طریق شده است.

همچنین سیمان سفید صادراتی با افزایش مقداری فروش به میزان ۴۹ درصد همراه بوده است و با توجه به افزایش نرخ موجب افزایش ۱۴۴ درصدی مبلغ فروش گردیده است.

در مجموع کل مقدار فروش نسبت به سال قبل با افزایش ۳ درصدی و مبلغ فروش نیز با افزایش ۱۲۰ درصدی برای این شرکت همراه بوده است.

کدال نگر بیست و هشتم تیر

ثنوسا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

علت افزایش سود عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ، عمدتاً مربوط به فروش متراژ 158.2 متر مربع از مساحت مفید پروژه ظفر به شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران بوده است . همچنین از آن جا که قریب به 92 درصد این پروژه در سال‌های گذشته پیشرفت فیزیکی داشته است و بنابراین بهای تمام شده محاسبه شده با قیمت‌های تاریخی در حساب‌ها ثبت گردیده است و از طرفی نیز به جهت عدم امکان برآورد جدید هزینه‌های آتی تکمیل بخش قابل توجهی از درآمد عملیاتی به عنوان سود عملیاتی دوره مالی 9 ماهه منتهی به 31/ 03/ 1402 شناسایی گردید.

زفجر

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش بیش از 30درصدی سود عملیاتی شرکت نسبت به سال قبل به دلیل افزایش حدود 71 درصدی قیمت شیر خام بوده است.

شپلی

انعقاد قرارداد مهم:

موضوع قرارداد:  قرارداد بهسازی و نوسازی 64 دستگاه وایندر یارن پلی استر

طرف قرارداد: شرکت معتبر چینی

مبلغ قرارداد:  900,000 میلیون ریال

سیدکو

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش در سود عملیاتی این شرکت به میزان 165 درصد عمدتاً ناشی از خرید و فروش سهام ، دریافت سود نقدی سهام شرکتها و همچنین سود سپرده گذاری در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت بوده که در راستای عملیات بازارگردانی این شرکت تحقق یافته است.

سشرق

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

بازگشت به نامه واصله از سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر لزوم رعایت ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (پیوست 1) به استحضار می رساند با عنایت به مصوبه هیات محترم وزیران در خصوص نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها و سایر صنایع در سال 1402 همچنین با توجه به قبض دریافتی بهای گاز مصرفی در نیمه اول تیر ماه ، نرخ گاز مصرفی این شرکت از ابتدای تیر ماه سال جاری به ازای هر متر مکعب ( بدون احتساب مالیات برارزش افزوده) به مبلغ 10,000 ریال محاسبه شده است . آثار این موضوع بر بهای تمام شده هر تن کلینکر حدود 450,000 ریال برآورد می گردد.

سنیر

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

  • فروش سیمان داخلی نسبت به دوره مالی مشابه قبل به مقدار 5546 تن(23 درصد) کاهش داشته و به علت تغییر نرخ فروش موجب افزایش مبلغ فروش به میزان 98 درصد شده است .سیمان سفید صادراتی با افزایش مقداری فروش به میزان 6737 تن( 49 درصد ) نسبت به دوره مالی مشابه قبل و باتوجه به افزایش نرخ موجب افزایش 144 درصدی مبلغ فروش گردیده است . در مجموع کل مقدار فروش نسبت به دوره مالی مشابه قبل 3 درصد افزایش و مبلغ فروش نیز 120 درصد افزایش یافته است.
  • بهای تمام شده کالای فروش رفته در دوره مالی جاری نسبت به دوره مالی مشابه قبل مبلغ 84459 میلیون ریال ( 23 درصد )افزایش یافته است . افزایش بهای تمام شده عمدتاً ناشی از افزایش سالانه هزینه‌ها شامل افزایش نرخ موارد و هزینه حمل، افزایش نرخ دستمزد سالانه و سایر هزینه‌های سربار می‌باشد.

وبصادر

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

علت افزایش حدود 64 درصدی سود خالص:

  • خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری این با بهبود فرایند اعطای تسهیلات، کنترل سود پرداختی به سپرده‌ها و تمرکز برسودآوری در بخش فعالیت‌های عملیاتی در دوره سه ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 71 درصد رشد یافته است.
  • خالص درآمد کارمزد این بانک با توسعه فعالیت‌های بانکداری الکترونیک و دیجیتال دو دوره سه ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 27 درصد رشد را تجربه نموده است.

شیراز

توقف بخشی از فعالیت های شرکت:

شرح شامل علت توقف: نفص فنی خط تولید واحدهای اوره و آمونیاک منطقه 3 شرکت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha