۰ نفر

پاسخ جالب نماینده مجلس درباره فروش نفت و برگشت پول آن به کشور

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبر: 727657
پاسخ جالب نماینده مجلس درباره فروش نفت و برگشت پول آن به کشور

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با استناد به سخنان وزیر نفت گفت: در دولت سیزدهم ما هم نفت خود را فروخته و هم درآمدهای آن به کشور برمی‌گردد اما لازم است که در تجارت نفتی خود رمزگذاری داشته و اطلاعات آن فاش نشود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فریدون عباسی، درباره آمارها از رشد فروش نفت و بازگشت درآمدهای نفتی به کشور در دولت سیزدهم، بیان کرد: از زبان وزیر نفت زیاد شنیدیم که می گویند ما نفت خود را می فروشیم و پول آن نیز به کشور برمی‌گردد.

وی گفت: ما دسترسی به اطلاعات اصلی و جزئیات اطلاعات فروش روزانه، ماهانه و سالانه نداریم. ممکن است اگر بنده سوال کنم جزئیات را به من بدهند اما اینکه چه میزان نفت و از چه راه هایی را می فروشیم، رسانه‌ای نمی‌کنیم.

نماینده مردم کازرون در ادامه اظهار کرد: ما باید در تجارت بین المللی خود و به خصوص فروش نفت که تحریم هستیم رمزگذاری داشته باشیم، کسی هم نباید بتواند این رمز را بشکند. اینکه آیا پول فروش نفت به کشور برگردانده می شود و از چه راهی، باز باید محرمانه بماند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: یک راه منطقی تجارت، تهاتر بین کشورها است ولی چقدر از پول فروش نفت را توانسته‌ایم نقد بیاوریم و از چه طریقی نیز این پول را توسط بانک ها جابجا کردیم، مواردی است که اتفاق افتاده اما درایت و سیاست کشور ایجاب می کند که این جزئیات رسانه ای نشود و در رسانه‌ها منتشر شود.

عباسی با تاکید بر اینکه وزارت نفت با رعایت مصالح کشور و امنیت تجاری فروش نفت را پیش می برد، تصریح کرد: ما نیز به حرف وزیر استناد و تایید می کنیم که هم نفت خود را فروخته و هم توانسته‌ایم پول آن را بیاوریم و هم تهاتر کالا انجام دهیم. بنده نیز توصیه می کنم مسئولان دولتی جوگیر نشوند و اطلاعات در این زمینه را بیرون ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha