۰ نفر

با ایرلاینهای گرانفروش در ایام اربعین برخورد می‌شود

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۲
کد خبر: 727287
با ایرلاینهای گرانفروش در ایام اربعین برخورد می‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نشست امروز این کمیسیون تاکید کرد: رئیس سازمان هواپیمایی قول داده در صورت مشاهده تخلف در فروش بلیط هواپیما در ایام اربعین حسینی (ع)، با گرانفروشان قاطعانه برخورد شود.

به گزارش اقتصادانلاین به نقل از ایسنا، عبدالجلال ایری، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون، رئیس سازمان هواپیمایی کشور حضور یافته و گزارشی از وضعیت ناوگان هوایی کشور و اقدامات این مجموعه در خصوص تسهیل سفر زائران اربعین حسینی به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

بر اساس این گزارش قیمت بلیط رفت و برگشت هواپیما از مبدا تهران به نجف و بغداد ۸ میلیون تومان و از مبدا مشهد به نجف و بغداد به عنوان طولانی ترین مسیر پروازی ۹.۵ میلیون تومان  تعیین شده است و تمامی ایرلاین‌ها موظف به رعایت این نرخ هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر رئیس سازمان هواپیمایی کشور قول داد در صورت مشاهده تخلف در فروش بلیط هواپیما در ایام اربعین حسینی (ع) بیش از نرخ مصوب، با گرانفروشان قاطعانه برخورد شود. برای  جلوگیری از فعالیت سوداگران و پیدایش بازار سیاه از سازمان تعزیرات و قوه قضاییه در فرودگاه حضور داشته و قاضی ویژه برای این موضوع تعیین شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیش بینی شده در ایام اربعین امسال حدود ۲ هزار ۵۰۰ الی ۳ هزار پرواز داشته باشیم‌. خوشبختانه مجموعه وزارت راه و سازمان هواپیمایی تدابیری مناسبی اندیشیدند تا زائران کمترین مشکل را در پروازهای خود داشته باشند و تاخیری ایجاد نشود.

وی در ادامه تاکید کرد: فرودگاه مهرآباد نیز به صورت ویژه آماده پروازهای زائران به عراق بوده و ۲۵ فرودگاه دیگر در سراسر کشور نیز در این ایام حضور فعال خواهند داشت. همچنین در این نشست  گزارشی از وضعیت ناوگان هوایی کشور و اقدامات این سازمان برای  نوسازی ناوگان هوایی ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha