۰ نفر

اصطلاح بدون مالیات به چه معناست؟

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 713837
اصطلاح بدون مالیات به چه معناست؟

این اصطلاح همچنین به درآمدهایی اشاره دارد که مشمول مالیات شناخته نمی‌شوند. وضعیت معاف از مالیات این کالاها، سرمایه‌گذاری‌ها و درآمدها ممکن است افراد و نهادهای تجاری را به افزایش هزینه‌ها یا سرمایه‌گذاری خود در این زمینه‌ها تشویق و در نتیجه نوعی محرک اقتصادی ایجاد کند. بدون مالیات ممکن است معاف از مالیات نیز شناخته شود.

خریدها و سرمایه‌گذاری‌های بدون مالیات، پیامد مالیاتی معمول سایر خریدها و سرمایه‌گذاری‌ها را ایجاد نمی‌کنند. به عنوان مثال، تعطیلات مالیاتی در بسیاری از ایالت ها رخ می دهند که در طی آن‌ها، یک یا دو بار در سال خرید از فروشگاه مشمول مالیات نمی شود، در نتیجه هزینه کلی مصرف کننده کاهش می یابد. این تعطیلات مالیات بر فروش معمولاً قبل از شروع مدرسه در پاییز اتفاق می‌افتند تا مشوقی برای خرج کردن برای وسایل مدرسه، لباس، رایانه، ماشین‌حساب و غیره ایجاد کنند.

دولت ها اغلب برای سرمایه گذارانی که اوراق قرضه دولتی خریداری می کنند معافیت مالیاتی در نظر می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که بودجه کافی برای پروژه های مخارج سرمایه‌ای در دسترس خواهد بود. سرمایه‌گذاری‌های معاف از مالیات مانند اوراق قرضه معاف از مالیات شهرداری‌ها (یا munis) به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند که بدون پرداخت مالیات، درآمد حاصل از بهره کسب کنند. برای مثال، زمانی که فردی که ساکن کالیفرنیا است اوراق قرضه شهرداری نیویورک را خریداری کند، ممکن است بهره پرداختی این اوراق تنها در سطح فدرال بدون مالیات باشد. با این حال، این قوانین مالیاتی از هر ایالتی به ایالت دیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، در برخی از ایالت‌ها مانند ویسکانسین و ایلینویز بهره دریافتی از تمام اوراق قرضه شهرداری از جمله اوراق قرضه خود آن‌ها به استثای چند مورد خاص مشمول مالیات است. در همین حال، ایالت هایی مانند کالیفرنیا و آریزونا تنها در صورتی که سرمایه گذار در ایالت صادرکننده اقامت داشته باشد، بهره اوراق قرضه شهرداری را از مالیات معاف می کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک دولت محلی در کالیفرنیا اوراق قرضه شهرداری را برای تامین مالی ساخت یک پارک تفریحی صادر می کند. سرمایه گذاری به نام جان اسمیت که در ایالت محل انتشار این اوراق زندگی می کند، 5000 دلار از این اوراق قرضه با سررسید دو ساله را خریداری می کند که نرخ کوپن آن 3 درصد است و به صورت سالیانه پرداخت می‌شود. در پایان هر سال، سرمایه گذار درآمد حاصل از بهره 3 درصدی یعنی  3% x $5,000 = $150 دریافت می کند. این درآمد از سوی دولت فدرال و ایالتی مشمول مالیات نخواهد بود. پس از سررسید اوراق، جان اسمیت سرمایه اصلی اولیه خود را از دولت محلی بازپس می گیرد.

آلاسکا، فلوریدا، نوادا، داکوتای جنوبی، تنسی، تگزاس، واشنگتن و وایومینگ در سطح ایالتی مالیات بر درآمد ندارند، بنابراین در تمام آنها بهره همه اوراق قرضه شهرداری به طور طبیعی معاف از مالیات خواهد بود. به اوراق بهادار خزانه داری صادر شده توسط دولت ایالات متحده، یعنی اوراق قرضه پس اندازی ایالات متحده و اوراق بهادار محافظت شده در برابر تورم خزانه داری (TIPS)، بهره‌ای تعلق می‌گیرد که در سطح ایالتی و محلی بدون مالیات است، اما در سطح فدرال مشمول مالیات می‌شود.

مطابق اظهارات اداره مالیات (IRS)، بهره تعهدات مالی ایالت‌ها یا دولت‌های محلی ممکن است معاف از مالیات باشد، حتی اگر این تعهدات اوراق قرضه نباشد. برای مثال، بهره بدهی که فقط با توافق نامه کتبی خرید و فروش معمولی اثبات می شود ممکن است معاف از مالیات باشد. همچنین، سود پرداختی توسط بیمه‌گر در صورت نکول ایالت یا زیربخش سیاسی ممکن است از مالیات معاف شود. در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترکی که ترکیبی از سهام و اوراق قرضه شهرداری را نگهداری می‌کنند، بخشی از درآمد آن‌ها که از محل اوراق قرضه حاصل می‌شود بر اساس دستورالعمل‌های مالیات بر درآمد فدرال معاف از مالیات فدرال شناخته می‌شوند و بسته به محلی که اوراق در آن صادر شده‌اند و یا ایالت محل سکونت مالیات‌دهنده احتمالاً از مالیات ایالتی نیز معاف خواهند بود.

از آنجایی که بهره معاف از مالیات مشمول مالیات بر درآمد نمی شود، در محاسبه درآمد ناخالص تعدیل شده (AGI)  برای اهداف مالیاتی لحاظ نمی شود. صادرکنندگان یا وام دهندگانی که بیش از 10 دلار بهره بدون مالیات می پردازند باید درآمد حاصل از بهره را به مالیات دهندگان و اداره مالیات در قالب فرم 1099-INT گزارش کنند. مالیات دهندگان یا وام گیرندگان نیز به نوبه خود، باید این بهره معاف از مالیات را در فرم 1040 گزارش دهند. اداره مالیات از مبلغی که به عنوان سود معاف از مالیات دریافت می‌شود برای تعیین میزان مزایای تامین اجتماعی که بایستی مشمول مالیات باشند، استفاده می‌کند.

بدون مالیات و بهره معادل مالیاتی

هرچه براکت مالیاتی نهایی سرمایه گذار بالاتر باشد، اوراق بهادار معاف از مالیات ارزش و سودمندی بیشتری برای وی خواهند داشت. سرمایه گذاری‌های بدون مالیات دارای بازدهی معادل مالیاتی هستند که اغلب بالاتر از بازده فعلی است و از طریق براکت مالیاتی سرمایه گذار تعیین می شود. بازده معادل مالیاتی، نرخ بهره مشمول مالیاتی است که برای ارائه همان نرخ بهره پس از کسر مالیات بایستی پرداخت شود. بازده معادل مالیاتی اوراق قرضه معاف از مالیات را می توان به صورت زیر محاسبه کرد:

1

به عنوان مثال، اگر جان اسمیت در مثال بالا در گروه مالیاتی 35 درصدی قرار گیرد، بازده 3 درصدی اوراق قرضه شهرداری معادل بازده اوراق قرضه مشمول مالیات زیر خواهد بود:

2

 اگر جان اسمیت در گروه مالیاتی 22 درصدی قرار می گرفت چه می شد؟ در این صورت بازده معادل مالیاتی این اوراق برابر مقدار زیر خواهد بود:

3

هرچه نرخ نهایی مالیات شما بالاتر باشد، بازده معادل مالیاتی بالاتر است – این مسئله علت تناسب بالای اوراق بهادار معاف از مالیات را برای افرادی که در براکت های مالیاتی بالاتری قرار دارند، نشان می‌دهد.