۰ نفر

منظور از نرخ تعویض چیست؟

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۰
کد خبر: 713581
منظور از نرخ تعویض چیست؟

نرخ تعویض به درصدی از درآمد شغلی سالانه افراد اشاره دارد که در هنگام بازنشستگی جایگزین درآمد بازنشستگی وی می‌شود.

​به بیان کلی‌تر، نرخ تعویض بازنشستگی درصدی از درآمد قبل از بازنشستگی فرد است که برای حفظ استاندارد زندگی مطلوب پس از بازنشستگی لازم است. این نرخ باید بر اساس تمام منابع درآمد از جمله تامین اجتماعی، مستمری، طرح پس‌انداز بازنشستگی و سایر منابع محاسبه شود.

آشنایی با نرخ تعویض

نرخ تعویض که به عنوان نرخ تعویض درآمد نیز شناخته می شود، به عنوان معیاری برای اندازه گیری درصدی از درآمد فعلی یک کارگر که می توان انتظار داشت در یک طرح بازنشستگی مبتنی بر مستری خاص به وی پرداخت شود، عمل می‌کند.

نرخ تعویض معمولاً در بحث در مورد نظام تأمین اجتماعی ایالات متحده ذکر می شود. طبق قانون تامین اجتماعی این کشور، نرخ تعویض باید حدود 40 درصد از درآمد فعلی بازنشستگان عادی را پوشش دهند. از آنجایی که برخی از کارگران برنامه های یا مزایایی بازنشستگی فراتر از مزایای تامین اجتماعی دارند، این نرخ تعویض ممکن است تنها بخشی از وجوهی را که در دوران بازنشستگی دریافت خواهند کرد، نشان دهد.

ملزومات نرخ تعویض درآمد از فردی به فرد دیگر تغییر می‌کند. تعیین مبلغ لازم برای هر فرد به تجزیه و تحلیل استانداردهای زندگی خاصی که وی به دنبال حفظ آن‌ها است و درک هزینه های لازم برای حفظ آن استانداردها نیاز دارد. به عنوان مثال، اگر دو کارمند حقوق سالانه یکسانی معادل 100000 دلار دریافت کنند، اما یکی از آن‌ها برای حفظ استاندارد زندگی مطلوب خود به 45000 دلار در سال نیاز و دیگری به 60000 دلار نیاز داشته باشد، نرخ تعویض برای آن افراد به ترتیب 45 و 60 درصد خواهد بود.

نکات کلیدی

نرخ تعویض اغلب کمتر از 100٪ است زیرا تصور می شود افراد مسن تر مخارج و هزینه های زندگی کمتری داشته باشند، مانند مخارج وام مسکن یا فرزندان.

مزایای تامین اجتماعی در ایالات متحده همراه با حقوق بازنشستگی خصوصی و برداشت از حساب های بازنشستگی واجد شرایط مانند طرح های (k)401 همگی ممکن است در تعیین نرخ تعویض افراد سهم داشته باشند.

نرخ تعویض و طرح‌های بازنشستگی

طرح‌های بازنشستگی که به آن‌ها طرح‌های مزایای تعریف شده نیز گفته می‌شود، مزایای مشخصی را برای کارکنان فراهم می‌کنند. این محاسبات اغلب بر اساس تعداد سال‌هایی که هر کارمند برای سازمان کار کرده است انجام می‌شوند و امکان تخصیص درصد معینی از اعتبار نرخ تعویض را به ازای هر سال خدمت فراهم می‌کنند.

هر کارمند واجد شرایط پس از بازنشستگی می تواند مزایایی را دریافت کند که مبلغ آن‌ها بر اساس کل نرخ تعویض کسب شده در مقایسه با میانگین حقوق سالانه دریافتی در یک دوره زمانی خاص محاسبه می شود.

در حالی که این نوع حقوق بازنشستگی ممکن است در سازمان‌های مختلفی پرداخت شود اما امروزه به جای بخش خصوصی بیشتر در بخش دولتی مانند کارمندان دولت، دیده می‌شود.