۰ نفر

زمین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸
کد خبر: 712405
زمین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در مبانی متعارف اقتصاد گفته می‌شود که زمین در کنار سرمایه و نیروی کار از عوامل اصلی تولید است. فروش زمین منجر به سود یا زیان سرمایه می شود.

 بر اساس قوانین مالیاتی اداره مالیات (IRS)، زمین یک دارایی استهلاک پذیر نیست و به جای دارایی جاری به عنوان دارایی ثابت شناخته می شود.

نکات کلیدی

زمین می تواند به املاک و مستغلات یا اراضی منهای ساختمان ها و تجهیزات ساخته شده در آن‌ها اشاره داشته باشد که با مرزهای مکانی ثابتی تعیین می شود.

در اقتصاد، زمین در کنار سرمایه و نیروی کار، از عوامل اصلی تولید است.

زمین به خودی خود یک منبع ارزشمند است، اما اگر با منابع طبیعی دیگری مانند نفت و گاز همراه باشد، ارزش آن افزایش می یابد.

سرمایه گذاری در زمین برای توسعه آن می تواند پرهزینه باشد و ممکن است با خطرات خاصی همراه باشد، اما ممکن است به سود یا افزایش ارزش زمین نیز منجر شود .

خطرات مرتبط با توسعه زمین ممکن است از مالیات، محدودیت های نظارتی استفاده از اراضی، اجاره و فروش ملک و حتی بلایای طبیعی ناشی شود.

درک زمین

از نظر تولید

مفهوم اصلی زمین به یک قطعه از کره زمین، ملکی با مرزهای مشخص و تعیین شده است که مالکی دارد اشاره می‌کند. می‌توان معنای مفهوم زمین را بسته به زمینه آن و شرایطی که تحت آن تحلیل می شود، به روش های مختلفی در نظر گرفت.

در اقتصاد

یک قطعه زمین از نظر قانونی و اقتصادی عامل تولیدی در شکلی از تولید است، و اگرچه زمین در این تولید مصرف نمی شود، اما هیچ تولید دیگری – مثلاً غذا – بدون آن امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین، ممکن است زمین را به عنوان منبعی بدون هزینه تولید در نظر بگیریم. علیرغم اینکه مردم همیشه می توانند کاربری زمین را تغییر دهند تا سود کمتر یا بیشتری کسب کنند، اما نمی توان عرضه آن را افزایش داد.

ویژگی های زمین و مالکیت زمین

زمین به عنوان دارایی طبیعی

زمین می تواند شامل هر چیزی باشد که بر روی زمین است، به این معنی که ساختمان ها، درختان و آبی که بخشی از زمین هستند دارایی به حساب می‌آیند. اصطلاح زمین شامل تمام عناصر فیزیکی است که طبیعت به یک منطقه یا قطعه خاصی از املاک اعطا کرده است- محیط زیست، مزارع، جنگل ها، مواد معدنی، آب و هوا، حیوانات و بدنه ها یا منابع آب.

مالک زمین ممکن است مالک ثروت منابع طبیعی موجود در ملک خود از جمله گیاهان، زندگی انسان و حیوان، خاک، مواد معدنی، موقعیت جغرافیایی، ویژگی های الکترومغناطیسی و رویدادهای ژئوفیزیکی باشد.

از آنجایی که ذخایر گاز طبیعی و نفت در ایالات متحده در حال کاهش هستند، زمینی که این منابع را در خود جای داده باشد، ارزش زیادی دارد. در بسیاری از موارد، شرکت‌های حفاری و نفتی مبالغ قابل‌توجهی را به مالکان این اراضی پرداخت می‌کنند تا به آن‌ها حق استفاده از زمین و دسترسی به این منابع طبیعی را بدهند، به‌ویژه اگر زمین از نظر منبع خاصی غنی باشد.

از جمله قدیمی ترین انواع وثیقه

وام دهندگان به شدت مجذوب زمین هستند زیرا یکی از قدیمی ترین اشکال وثیقه است. اما زمین را به‌عنوان مثال بر خلاف یک خانه یا یک ماشین نمی توان جابجا کرد، دزدید یا تخریب کرد. حقوق هوا و فضا – چه در بالا و چه در زیر یک ملک – نیز در اصطلاح «زمین» گنجانده شده است. با این حال، حق استفاده از هوا و فضای بالای زمین ممکن است مشمول محدودیت‌های ارتفاعی باشد که توسط قوانین محلی و همچنین قوانین ایالتی و فدرال تعیین می‌شود.

سرمایه گذاری در زمین برای توسعه

مزیت اقتصادی اصلی زمین کمبود آن است. بسیاری از سرمایه گذارانی که زمین را خریداری می کنند این کار را به قصد توسعه آن و اغلب برای توسعه املاک و مستغلات تجاری یا مسکونی که مشمول مقررات منطقه بندی هستند انجام می‌دهند.

سرمایه‌گذاری در زمین بکر می‌تواند جریان‌های نقدی قابل‌توجهی را در آینده ایجاد کند که پس از دست‌یابی به آن‌ها پیش‌بینی روند آن‌ها آسان است، اما توسعه زمین ممکن است بسیار پرهزینه و نامطمئن باشد. خطرات مرتبط با توسعه زمین می توانند از مالیات، محدودیت های نظارتی استفاده از زمین، اجاره و فروش ملک و حتی بلایای طبیعی ناشی شوند.