۰ نفر

ارزش زمین چیست؟

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳
کد خبر: 712402
ارزش زمین چیست؟

این ارزش را نباید با ارزش مکان اشتباه گرفته شود که بر ارزش معقول زمین با فرض عدم وجود هرگونه اجاره، رهن یا هر چیز دیگری که می‌تواند ارزش مکان را تغییر دهد دلالت می‌کند.

 ارزش زمین زمانی افزایش می یابد که تقاضا برای زمین از عرضه زمین موجود بیشتر باشد یا اگر یک قطعه زمین خاص ارزش ذاتی بیشتری نسبت به مناطق همسایه پیدا کند (به عنوان مثال، به دلیل پیدا شدن نفت در زمین).

نکات کلیدی

ارزش زمین، ارزش خود زمین و همچنین هرگونه بهسازی خاصی است که در آن انجام شده است.

همیشه هنگام ارزیابی ارزش زمین از یک ارزیاب استفاده کنید، زیرا آنها در تعیین مزایا یا معایب بالقوه هر ملک تخصص حرفه ای دارند.

ارزش زمین با ارزش مکان یکسان نیست.

به طور معمول، ارزش زمین توسط یک ارزیاب ثالث تعیین می شود.

درک ارزش زمین

صاحبان املاک از ارزش زمین برای تعیین میزان هزینه‌ای که برای استفاده از آن از طرف دیگر بایستی اخذ کنند استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، فردی که چندین هکتار زمین کشاورزی را برای چرای گاو به دامداران اجاره می دهد، با بررسی ارزش بازاری زمین در مقایسه با مالیات زمین و نرخ سرمایه، مبلغی را برای پرداخت به عنوان اجاره زمین تعیین می کند.

ارزش زمین ممکن است با ارزیابی ارزش املاک و مستغلات توسط اشخاص ثالث تعیین شود. نتیجه ارزیابی ارزیاب می تواند برای تصمیمات وام دهنده در مورد اعطای وام برای تامین مالی یک خریدار احتمالی یا تمدید وام دارنده ملک با اعطای وام جدید بسیار مهم باشد.

ارزیابی زمین می تواند شامل مقایسه وضعیت آن با املاک مشابه باشد. این فرآیند مشابه تجزیه و تحلیل تطبیقی بازار نیست که در آن قیمت املاک مشابهی که اخیراً فروخته شده‌اند با یکدیگر مقایسه می شود.

مهم

همیشه بهتر است که از یک ارزیاب برای ارزش‌گذاری زمین استفاده کنید، زیرا آنها همچنین هرگونه نقص یا عیبی دارایی را که ممکن است بر ارزش آن تأثیر بگذارد را بررسی می کنند.

موقعیت و مکان زمین می تواند تأثیر مستقیمی بر ارزش آن داشته باشد. به عنوان مثال، یک قطعه زمین دورافتاده ممکن است ارزش پایینی داشته باشد زیرا به امکانات رفاهی، تاسیسات، حمل و نقل یا سایر منابعی که می توانند ملک را مفید کنند، دسترسی ندارد. اگر ملک در نزدیکی یک مقصد محبوب مانند یک شهر، مکان تفریحی یا خدمات پرتقاضا قرار داشته باشد ممکن است ارزش زمین افزایش یابد.

ملاحظات ویژه

اگر زمین در منطقه ای قرار داشته باشد که با خطرات زیست محیطی مواجه شده است ممکن است بخشی از ارزش خود را از دست بدهد. به عنوان مثال، اگر ملکی در منطقه ای مستعد سیل، رانش زمین یا زلزله واقع شده باشد، این خطرات ممکن است علاقه‌ی خریداران بالقوه را از خرید آن زمین منصرف کند.

احتمال تخریب مکرر، حفظ حضور ایمن و ثابت در ملک را به چالشی تبدیل می کند. هر گونه بهسازی که در این ملک انجام شود ممکن است در اثر یک فاجعه زیست محیطی بعدی از بین برود. خطر این فاجعه‌ها برای ساکنان و کارمندانی که ممکن است در چنین مکانی حضور داشته باشند، ممکن است بیشتر از منافع حاصل از استفاده از زمین باشد.

حتی اگر زمین در یک مکان عالی واقع شده باشد و به منابع مطلوبی دسترسی داشته باشد، ممکن است شرایط محدودکننده‌ای ایجاد شوند که از توسعه یا استفاده کامل از زمین جلوگیری کنند. میثاق‌های محدودکننده ممکن است مالکان دارایی را از استفاده از منابعی مانند نفت که در آن زمین کشف می‌شوند، منع کنند.