۰ نفر

درخواست های بیمه بیکاری چیست و چرا برای سرمایه گذاری اهمیت دارند؟

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبر: 712393
درخواست های بیمه بیکاری چیست و چرا برای سرمایه گذاری اهمیت دارند؟

دو دسته از آمار مربوط به درخواست‌ های بیمه بیکاری وجود دارد، درخواست‌های اولیه که شامل افرادی است که برای اولین بار ثبت نام می کنند و مستمر، که شامل افراد بیکاری است که قبلاً مزایای بیکاری دریافت کرده اند.

 درخواست‌ های بیمه بیکاری شاخص مهمی از وضعیت اشتغال و سلامت اقتصاد است.

نکات کلیدی

درخواست‌ های بیمه بیکاری تعداد افراد بیکار در یک زمان معین را اندازه گیری می کند.

درخواست‌های اولیه بیمه بیکاری نشان دهنده درخواست‌کنندگان جدید دریافت مزایای بیکاری است.

درخواست‌های مستمر بیمه بیکاری افرادی هستند که به دریافت مزایای این بیمه ادامه می دهند.

وقتی تعداد فزاینده ای از افراد مایل به کار نمی توانند شغلی برای خود پیدا کنند، این وضعیت به طور کلی نشانه‌ای از عملکرد ضعیف اقتصاد به حساب می‌آید.

از آنجایی که درخواست‌ های بیمه بیکاری هفته به هفته ممکن است بسیار تغییر کنند، بسیاری از اقتصاددانان میانگین متحرک چهار هفته ای را زیر نظر می‌گیرند.

آشنایی با درخواست‌ های بیمه بیکاری

درخواست‌ های بیمه بیکاری کشور شاخص بسیار مهمی برای تحلیل اقتصاد کلان است. گزارش ماهانه اشتغال که اداره آمار کار (BLS) تهیه و منتشر می‌کند تعداد افراد جدیدی را که در هفته گذشته برای دریافت مزایای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند، دنبال می کند. به این ترتیب، معیار درخواست‌ های بیمه بیکاری معیار خوبی برای بازار کار ایالات متحده است. به عنوان مثال، هنگامی که افراد بیشتری برای دریافت مزایای بیمه بیکاری ثبت نام کرده باشند، معمولا به این معنی است که افراد کمتری شغل دارند و بالعکس.

سرمایه گذاران می توانند با استفاده از این گزارش دیدگاهی نسبت به وضعیت عملکرد اقتصاد کشور پیدا کنند. اما داده های این معیار اغلب بسیار پرنوسان هستند زیرا به صورت هفتگی گزارش می شوند. تحلیلگران اغلب به جای ارقام هفتگی میانگین متحرک چهار هفته ای درخواست‌ های بیمه بیکاری را دنبال می‌کنند. گزارش ارقام مربوط به این معیار در ساعت 8:30 صبح جمعه ها منتشر می شود و می تواند یک رویداد محرک بازار باشد.

در طول رکود اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کووید-19، درخواست‌های بیمه بیکاری هفتگی در ایالات متحده به سطوح بی‌سابقه افزایش یافت زیرا در پی توقف تجارت به دنبال فاصله گذاری اجتماعی شرکت ها تعداد کارکنان خود را کاهش دادند. بر اساس گزارش وزارت کار ایالات متحده (DOL) بیش از 28 میلیون آمریکایی از اواسط مارس تا 30 آوریل درخواست بیمه بیکاری ارسال کردند.

در همین حال، نرخ بیکاری در آوریل 2020 به 14.7 درصد رسید. این رقم از آن زمان عقب نشینی کرده و در ماه می 2022 به 3.6 درصد رسیده است.

نحوه تاثیرگذاری درخواست‌ های بیمه بیکاری بر بازار

همانطور که گفته شد، درخواست‌های اولیه بیمه بیکاری، بیکاری نوظهور را اندازه گیری می کند و داده های درخواست‌های مستمر تعداد افرادی را که هنوز خواستار دریافت مزایای بیکاری هستند، اندازه گیری می کند. داده‌های مربوط به درخواست‌های مستمر یک هفته دیرتر از درخواست‌های اولیه منتشر می شود. به همین دلیل، درخواست‌های اولیه معمولاً تأثیر بیشتری بر بازارهای مالی دارند.

بسیاری از تحلیلگران مالی برآوردهای این گزارش را در پیش بینی خود از بازار به کار می‌گیرند. اگر انتشار هفتگی درخواست‌ های بیمه بیکاری اختلاف ناچیزی با برآوردهای اجماع تحلیلگران داشته باشد، این وضعیت می تواند بازارها را بالا یا پایین کند. به طور کلی، این حرکت برعکس نتیجه گزارش است. اگر درخواست‌های اولیه بیمه بیکاری کاهش یابد، بازار اغلب صعودی خواهد شد. اگر درخواست‌های اولیه بیمه بیکاری افزایش یابد، ممکن است بازار نزولی شود.

گزارش اولیه درخواست‌های بیکاری به دلیل سادگی و این فرض اساسی که هر چه بازار کار سالم تر باشد، اقتصاد سالم تر است توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. به این معنا که هرچه افراد بیشتری کار کنند درآمد قابل تصرف بیشتری در اقتصاد وجود خواهد داشت که منجر به افزایش مصرف شخصی و تولید ناخالص داخلی (GDP) می شود.

چرا درخواست‌ های بیمه بیکاری برای سرمایه گذاران اهمیت دارند؟

بازارها ممکن است به گزارش درخواست‌ های بیمه بیکاری در اواسط ماه به شدت واکنش نشان دهند، به ویژه اگر تفاوت قابل توجهی با شواهد تجمعی اخیر سایر شاخص های اقتصادی داشته باشد. برای مثال، اگر سایر شاخص‌ها نشان دهنده تضعیف اقتصاد باشند، کاهش غافلگیرکننده درخواست‌ های بیمه بیکاری می‌تواند فروشندگان سهام را دچار تردید کند و در واقع قیمت سهام را بالا ببرد. گاهی اوقات این اتفاق به این دلیل روی می‌دهد که هیچ داده جدید دیگری برای هضم در آن زمان وجود ندارد. گزارش ارقام مطلوب برای درخواست‌های اولیه بیمه بیکاری نیز ممکن است در میان یک روز شلوغ خبری گم شود و با بی‌توجهی وال استریت مواجه شود.

درخواست‌ های بیمه بیکاری هم‌چنین به عنوان اطلاعات ورودی برای ایجاد مدل ها و شاخص های اقتصادی نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، میانگین ​​ ارقام هفتگی درخواست های اولیه بیمه بیکاری یکی از 10 مولفه تشکیل دهنده شاخص ترکیبی شاخص های پیشرو موسسه Conference Board است.