۰ نفر

منظور از ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷
کد خبر: 710287
منظور از ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین ارز دیجیتالی است که توسط صرافی بایننس صادر و با نماد BNB معامله می شود.

کوین BNB در ابتدا بر شبکه Ethereum مبتنی بود اما اکنون ارز اصلی بلاک چین خود بایننس یعنی بایننس‌چین است.

 

هر سه ماه یک بار بایننس یک پنجم سود خود را برای بازخرید و نابودی دائمی یا «سوزاندن» سکه های بایننسی موجود در خزانه‌ی خود صرف می کند.

بایننس به عنوان یک توکن ابزاری برای کاهش کارمزدهای معاملاتی در سال 2017 ایجاد شد، اما کاربردهای آن به برنامه های متعددی از جمله پرداخت هزینه تراکنش‌ها (در زنجیره بایننس)، رزرو سفرها، سرگرمی، خدمات آنلاین و خدمات مالی گسترش یافته است.

در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازاری بایننس بیش از 56 میلیارد دلار است و از نظر ارزش بازاری تنها پس از بیت کوین، اتریوم و تتر USD قرار دارد.

شناخت بایننس کوین

بایننس کوین در ابتدا بر روی بلاک چین اتریوم و با استاندارد ERC 20 اجرا می شد اما از آن زمان به بعد به سکه اصلی زنجیره بایننس تبدیل شده است. این کوین در یک عرضه اولیه سکه (ICO) در جولای 2017 راه اندازی شد و سقف توکن‌های BNB آن به طور دقیق 200 میلیون تعیین شده است. این صرافی از طریق فرآیند عرضه اولیه کوین  10% یا 20 میلیون توکن BNB را به سرمایه گذاران فرشته، 40% یا 80 میلیون توکن را به تیم موسس و 50% یا 100 میلیون مابقی را به شرکت کنندگان مختلف ارائه کرد.

تقریباً نیمی از سرمایه جمع‌آوری‌شده در طول فرآیند عرضه اولیه کوین برای برندسازی و بازاریابی بایننس در نظر گرفته شد در حالی که حدود یک سوم آن نیز برای ساخت پلتفرم بایننس و اجرای به‌روزرسانی‌های لازم در اکوسیستم بایننس استفاده شد.

ارزBNB  در ابتدا مبتنی بر شبکه اتریوم بود اما اکنون به ارز اصلی بلاک چین خود بایننس یعنی بایننس‌چین تبدیل شده است.

بزرگترین رمزارزها

از آگوست 2021، کوین BNB  پس از بیت کوین، اتریوم و تترUSD به چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازاری تبدیل شده است.

توکن سوزی ارز دیجیتالی بایننس

اگرچه 100 میلیون توکن بایننس در ابتدا در عرضه اولیه‌ی کوین ارائه شد اما کل عرضه فعلی کمتر از این رقم است. هر سه ماهه، بایننس یک پنجم سود خود را برای بازخرید و نابودی دائمی یا «سوزاندن» سکه های بایننس موجود در خزانه‌ی خود استفاده می کند.

بایننس این رویدادهای سوزاندن توکن را به طور مرتب انجام داده است. آخرین مورد سوزاندن توکن‌هایBNB در 15 آوریل 2021 رخ داد که در طی آن بایننس در مجموع  1,099,888 BNB توکن  به ارزش $595,314,380 دلار را سوزاند. این رویداد پانزدهمین رویداد سوزاندن سه ماهه توکن‌هایBNB  بایننس و بزرگترین آن از نظر ارزشی دلار بود.  بدین ترتیب، مجموع عرضه BNB از 170,532,825 به 169,432,937 کاهش یافته است.

کاربردها و پشتیبانی ارز دیجیتالی بایننس

بایننس به عنوان یک توکن ابزاری برای کاهش کارمزدهای معاملاتی در سال 2017 ایجاد شد. اما از آن زمان به بعد کاربردهای به برنامه های کاربردی متعدد در طیف وسیعی از پلتفورم‌های مختلف گسترش یافته است. این ارز برای پرداخت هزینه های تراکنش در Binance.com، Binance DEX  و Binance Chain استفاده می شود

همچنین می توان از این رمزارز برای پرداخت پول (در مکان هایی مانند  Crypto.com، Monetha  و HTC) ، رزرو اقامت‌گاه‌های مسافرتی (در سایت‌هایی مانند TravelbyBit, Trip.io,  و Travala.com) ، برای مقاصد سرگرمی (هدایای مجازی، بسته های کارت، قرعه کشی)، پرداخت خدمات آنلاین (BitTorrent, Canva, Storm) و حتی برای مقاصد مالی (مانند اخذ وام از ETHLend یا سرمایه‌گذاری در Moeda) استفاده کرد.

همچنین می‌توان از سکه‌های بایننس برای سرمایه‌گذاری در عرضه‌های اولیه‌ی کوین خاصی استفاده کرد که از طریق برنامه Launchpad بایننس ثبت شده‌اند. ثبت ارزهای دیجیتال جدید در صرافی بایننس و استفاده از بایننس، بازاری یکپارچه را برای معامله انواع توکن‌های مجازی جدید و شناخته شده فراهم می‌کند.

این توکن رمزارز با حمایت سایر مشارکت‌های تجاری مواجه شده است که به گسترش استفاده از آن کمک کرده‌اند. این مشارکت‌های تجاری شامل مشارکت با پلتفرم برتر پخش ویدیوی زنده آسیایی Uplive  می‌شود که امکان خرید هدایای مجازی را با استفاده از توکن‌های BNB به پایه کاربر 20 میلیونی  Uplive عرضه می‌کند.

بایننس کوین همچنین توسط پلتفرم، اپلیکیشن موبایل و کارت نقدی VISA موناکو پلتفرم پیشگام در زمینه‌ی پرداخت و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شود.

 زنجیره هوشمند بایننس

تا 24 ژوئن 2021، تعداد تراکنش‌های پردازش شده زنجیره هوشمند بایننس به 3.7 میلیون تراکنش در روز رسید که سه برابر بالاترین حجم تراکنش های روزانه اتریوم از زمان پیدایش آن است، اما کاهشی را نسبت به رکورد 12 میلیون تراکنش روزانه این شبکه که در 14 می 2021 به ثبت رسیده بود نشان می‌دهد.

سوالات متداول BNB

ارز دیجیتالی BNB چیست؟

ارز BNB یک ارز دیجیتال است که عمدتاً برای پرداخت کارمزدهای تراکنش ها و معاملات در صرافی بایننس استفاده می شود.

ارز دیجیتالی BNB چه کاربردهایی دارد؟

بایننس کوین علاوه‌بر کاربرد خود در صرافی بایننس چندین کاربرد دیگر نیز دارد از جمله قابلیت استفاده‌ی آن برای:

انجام پرداخت های کارت اعتباری

پرداخت هزینه ترتیبات سفر (در وب سایت های منتخب)

خرید هدیه‌های مجازی

پردازش پرداخت‌ها

سرمایه‌گذاری

اخذ وام و نقل و انتقال پول

اهدا پول به امور خیریه

تبدیل به BNB به چه معناست؟

در دنیای ارزهای دیجیتال اصطلاح گرد و غبار به هر مقدار کوین یا توکن بسیار اندک اطلاق می‌شود که اغلب نادیده گرفته می شوند. این مقادیر اساسا کسرهای کوچک باقی مانده از معاملات هستند.

صرافی بایننس به معامله گران اجازه می دهد تا گرد و غبار خود را به BNB تبدیل کنند.

بازار BNB چیست؟

بازار BNB صرفا به مکانی که در آن کوین‌های BNB  خرید و فروش می شوند اشاره دارد. اکثر خریدهای BNB در بازارهای فرعی انجام می شوند.

معامله گران می توانند کوین‌های BNB را در Binance.com و همچنین سایر پلتفرم های رمزارزها خرید و فروش کنند.

آیا بایننس در ایالات متحده ممنوع است؟

بایننس در ایالات متحده ممنوع نیست، با این حال در 13 می 2021، بلومبرگ گزارش داد که بایننس هولدینگ توسط وزارت دادگستری و اداره‌ی مالیات تحت بررسی قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، بازرسان پول‌شویی و مالیاتی در حال تحقیق از افرادی هستند که اطلاعاتی در مورد کسب‌وکار بایننس دارند.

جسیکا جونگ سخنگوی بایننس، چنین گفت: «ما تعهدات قانونی خود را بسیار جدی می‌گیریم و با سازمان‌های نظارتی و مجریان قانون به صورت مشارکتی تعامل داریم. ما با سختی و کوشش فراوان تلاش کردیم تا برنامه‌ی تمکین قدرتمندی را ایجاد کنیم که اصول مقابله با پولشویی است و ابزارهایی را که موسسات مالی برای شناسایی و رسیدگی به فعالیت‌های مشکوک استفاده می‌کنند در بر بگیرد.»

شرکت Binance در جزایر کیمن ثبت شده است.