۰ نفر

همکاری سایپا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ گامی به سوی تولید خودروهای جدید

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبر: 710240
همکاری سایپا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ گامی به سوی تولید خودروهای جدید

گروه خودروسازی سایپا در راستای بهره مندی از به روز ترین تکنولوژی های دنیا با هدف ارتقای کیفیت و تنوع در طراحی و تولید، علاوه و بر همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی، در سال جدید بنا دارد همکاری خود با شرکت ها و مراکز دانش بنیان را نیز افزایش دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ مرضیه حسینی نوشت:  رویداد فناورانه خودروهای جدید در مهر سال گذشته نیز با همین هدف برگزار شد و در طی این رویداد، شرکت های دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی در دو بخش نمایشگاه محصولات تخصصی و ارائه مطالب در نشست های علمی مشارکت کردند. هدف از برگزاری این رویداد در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گرد هم آوردن سیاست گذاران کلان و شبکه سازی شرکت های دانش بیان در محورهای مختلف مربوط با فناوری خودرو  و عملیاتی کردن آن در تولید خودروهای سایپا بود.  

مرکز تحقیقات سایپا در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

گروه سایپا در راستای ارتقای فناوری تولیدات خود، به سراغ مراکز علمی متعددی رفته، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از این مراکز است که نظر به انعقاد تفاهم نامه بین این مرکز و گروه خودروسازی سایپا، بناست حداقل در سه بخش به قرار زیر، همکاری های لازم صورت گیرد.  

• راه اندازی مرکز نوآوری بین ستاد فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته و مرکز تحقیقات سایپا

• تاسیس مرکز نوآوری فناوری های پیشرفته خودرویی

• برگزاری رویدادهای  فناورانه با حضور شرکت های دانش بنیان توسط مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا

رویداد فناورانه «خودروهای آینده» که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه سایپا در مهر سال جاری با هدف راه اندازی مرکز ملی صنایع پیشرفته خودرویی در محل تحقیقات و نوآوری سایپا در محورهای خودروهای برقی و هیبریدی، خودروی متصل، سیستم های کمک راننده و زیرساخت آزمون خودروها برگزار شد، گامی مهم در حوزه همکاری بین طرفین است. در خلال این رویداد، ۵ تفاهم نامه های میان مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا با مراکز زیر منعقدشد:

• ستاد حمل و نقل پیشرفته، ایتراک و isqi

• حمل و نقل پیشرفته و خدمات ارتباطی ایرانسل

• شرکت فرادید پایش سیستم

• حمل و نقل پیشرفته و مرکز نوآوری آمپر

• تفاهم نامه میان ستاد حمل و نقل پیشرفته و دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه مواد

در رویداد مذکور همچنین، ۶۴ شرکت و مراکز دانشگاهی از جمله آرمان رایان شریف، شرکت دانش بنیان کارن افزار، بهین مکانیک وطن، سایپا یدک، فن آفرینان علم گستر، فناوران شریف و .... مشارکت داشتند؛ مقرر است این شرکت های دانش بنیان، نیازهای فناورانه مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در حوزه خودروی برقی و هیبریدی، سیستم های کمک راننده، خودروی متصل و زیرساخت آزمون خودروها را مرتفع کنند.

در نمایشگاه رویداد فناورانه نیز، ۲۹ شرکت نیز، از جمله شرکت فناوری هوشمند فرتاک، ایپکو، صنعت باتری لیتیوم، آریانا پیوند عصر جدید، و .... محصولات و سرویس های هم راستا با محورهای رویداد را ارائه کردند.  

خودروسازی سایپا در راستای بهره گیری از توان و دانش شرکت های دانش بنیان، طرح های متعددی از جمله توسعه کلاستر، توسعه ماژولtelematics  ، توسعه تک دوربین و الگوریتم تشخیص هشدار و .... را بر روی خودروهای تولیدی خود اعمال کرده  یا در حال عملیاتی کردن فناوری های فوق در تولید خودروهای جدید است.