۰ نفر

منظور از بلومبرگ چیست؟

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 710215
منظور از بلومبرگ چیست؟

این پایانه یک پلتفرم یکپارچه است که مجموعه‌ای از داده های قیمت، مالی، اخبار و داده های معاملاتی را برای بیش از 300000 مشتری در سراسر جهان ارسال می کند.

بلومبرگ توسط مایکل بلومبرگ در سال 1981 و به عنوان یکی از سازمان‌های ارائه دهنده فناوری تجزیه و تحلیل مالی و اطلاعات تاسیس شد. این شرکت با پایانه‌ی بلومبرگ شاخص خود شروع به کار کرد و در 10 سال اول فعالیت خود شاهد رشد خود به بیش از 10000 واحد نصب شده بود. این شرکت در ادامه متعاقباً با تاسیس شبکه  Bloomberg Newsارائه‌دهنده اخبار مالی بین‌المللی، موفقیت خود را گسترش داد. مشترکان منبع خبری این شرکت در طی 10 سال بعد به 150000 نفر افزایش یافت و شرکت سپس پلتفرم بلومبرگ تریدبوک را راه‌اندازی کرد که به افراد اجازه می‌داد مستقیماً از طریق بلومبرگ معامله کنند. از سال 2018 به بعد این شرکت به عنوان ارائه دهنده محصولات مالی، محصولات سازمانی، محصولات صنعتی و خدمات رسانه ای شناخته می‌شود.

بلومبرگ از زمان تأسیس خود به یکی از مهم ترین شرکت های مالی در جهان تبدیل شده است. خدمات حرفه‌ای این شرکت بیش از 325000 مشترک دارند، تیراژ جهانی مجله بیزنس ویک بلومبرگ تقریباً به 1 میلیون می‌رسد و بیش از 150 دفتر خبری در سطح جهان دارد.  تعداد مشترکان پایانه‌ی این شبکه تنها دو مرتبه کاهش پیدا کرده است. اولین مرتبه پس از بحران مالی و دومین مرتبه در سال 2016 بود.

نکات کلیدی

بلومبرگ یک مجموعه رسانه ای است که اخبار و اطلاعات مالی، تحقیقات و داده های مالی را ارائه می‌کند.

درآمد اصلی این شرکت، پایانه بلومبرگ آن است که اطلاعات بی‌درنگ و دقیقی در مورد بازارهای مالی ارائه می دهد.

پایانه بلومبرگ

پایانه نمادین بلومبرگ که همچنین به عنوان سرویس حرفه ای بلومبرگ شناخته می شود یک سیستم نرم افزاری و رابط رایانه‌ای است که به متخصصان مالی توانایی دنبال کردن و تجزیه و تحلیل اخبار فوری در سراسر جهان را می دهد.  پایانه بلومبرگ برای سرمایه گذاران بزرگ و نهادی طراحی شده است و برقراری ارتباطات، انتقال اطلاعات و معامله بین موسسات را تسهیل می کند. به طور متوسط مشتریان این پایانه در سال بیش از 20000 دلار برای این خدمات پرداخت می کند.

بلومبرگ برای پشتیبانی از این شبکه عظیم اطلاعات مالی، رمزگذاری داده ها، پیام رسانی و تجارت، بیش از 4000 مهندس کامپیوتر را در سراسر جهان استخدام کرده است. این مهندسان روزانه تغییرات و بهبودهایی را در سرویس حرفه‌ای بلومبرگ ایجاد می‌کنند تا این سامانه به ارائه جامع‌ترین مجموعه از قابلیت‌های مالی برای عموم مردم ادامه دهد.

بلومبرگ با پیاده‌سازی جنبه‌های خاصی از روندهای فعلی فناوری از جمله پذیرش فناوری‌های منبع بازی مانند چارچوب کلان داده‌های Hadoop  و پلتفرم جستجوی خورشیدی با جدیت تلاش می‌کند جلوتر از منحنی فناوری باقی می‌ماند. بلومبرگ در می 2015 یک مرکز فناوری را در سانفرانسیسکو افتتاح کرد و اکثر مهندسین خود را از دفاتر مرکزی خود در نیویورک دور کرد. این شرکت امیدوار است که این مرکز امکان دست‌یابی و نگهداری استعدادهای برتر مهندسی را به این شرکت اعطا و به این شرکت کمک کند تا به ارائه بالاترین سطح از قابلیت های فناوری به مشتریان خدمات حرفه ای بلومبرگ ادامه دهد.