۰ نفر

کنعانی: آمریکا در جنایت داعش شریک است

۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۱۶
کد خبر: 701952
کنعانی: آمریکا در جنایت داعش شریک است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن جنابت داعش در حمص گفت: آمریکا به عنوان یکی از پدیدآورندگان و حامیان داعش و به دلیل حضور نظامی غیرقانونی‌اش در قسمتی از اراضی سوریه، در تداوم جنایات این گروهک و ادامه ناامنی‌ها در سوریه شریک است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۹ بهمن ماه، جنایت وحشیانه گروهک تروریستی داعش در حومه شهر حمص سوریه که به شهادت بیش از ۵۰ نفر از مردم بیگناه و نیروهای نظامی سوریه منجر شد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی ضمن تسلیت به دولت و ملت دوست و برادر سوریه، از خداوند برای ارواح جانباختگان، مغفرت الهی و برای بازماندگان و خانواده‌های داغدیده صبر و شکیبائی مسئلت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تاکید مجدد بر ضرورت حمایت‌های مؤثر بین‌المللی از مبارزه دولت سوریه با باقیمانده‌های گروهک داعش و سایر گروهک‌های شناخته شده تروریستی، یادآوری کرد: دولت آمریکا به عنوان یکی از پدیدآورندگان و حامیان گروهک تروریستی داعش و دولتی که دارای حضور نظامی غیرقانونی در قسمتی از اراضی سوریه هست، در تداوم جنایات این گروهک و ادامه ناامنی‌ها در سوریه شریک است.

کنعانی تأکید کرد: سیاست‌ها و رویکردهای جاری رژیم آمریکا، حاکی از استمرار استانداردهای دوگانه این رژیم در برخورد با موضوعات بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم است.

براساس گزارش رسانه‌ها در حمله عناصر گروه تروریستی داعش در جنوب شرق شهر «السخنه» در شرق استان حمص (مرکز سوریه) ۵۳ نفر کشته شدند.

شبکه «المیادین»، شامگاه جمعه، به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» و روزنامه سوری «الوطن» خبر داد که عناصر سازمان تروریستی داعش، جمعی از مردم سوریه را که در حال جمع کردن قارچ بوده‌اند، با اسلحه سبک و نیمه‌سنگین هدف قرار داده‌اند.براساس این گزارش، شهروندان سوری در این حمله هدف تیراندازی مستقیم عناصر تروریست داعش قرار گرفته‌اند. یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ۵۳ غیرنظامی، یک افسر و دو عضو بخش «محافظت از جاده‌های بین‌المللی» (وابسته به وزارت کشور سوریه) در این حمله جان باخته‌اند.