۰ نفر

شورون نفت ونزوئلا را به فیلیپس 66 فروخت

۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 695178
شورون نفت ونزوئلا را به فیلیپس 66 فروخت

منابع ناشناس اعلام کردند که شرکت شورون محموله ای از نفت خام ونزوئلا را به پالایشگاه دیگر ایالات متحده به نام فیلیپس 66 فروخته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین به نقل از اویل پرایس، شرکت شورون اخیراً 500 هزار بشکه از هاماکا سنگین را به پالایشگاه آمریکایی فیلیپس 66 فروخته تا در پالایشگاه سویینی تگزاس مورد استفاده قرار گیرد. از زمان تحریم نفت خام ونزوئلا توسط ایالات متحده، این اولین فروش از این نوع خواهد بود.

در اخبار جداگانه، ConocoPhillips، که در سال 2012 کسب و کار پایین دستی خود که اکنون با نام فیلیپس 66 شناخته می‌شود را منحل کرد، تمایل خود برای فروش نفت خام ونزوئلا در ایالات متحده را به عنوان راهی برای پس گرفتن بخشی از 10 میلیارد دلار بدهی ونزوئلا ابراز کرده است. دارایی های کونوکو فیلیپس در ونزوئلا در سال 2007 به همراه بسیاری از دارایی‌های شرکت‌های نفتی دیگر ملی شد. ConocoPhillips توسط ایالات متحده مجاز به مذاکره برای بازیابی بدهی با PDVSA شده است.

اوایل این هفته، PDVSA سومین محموله نفت خام را تحت مجوز جدید شورون برای واردات نفت خام تحریم شده ونزوئلا پس از بیش از سه سال ممنوعیت به شورون واگذار کرد.

نفت خام سنگین ونزوئلا مورد توجه پالایشگاه‌های آمریکایی است که تا همین اواخر به دنبال نفت خام سنگین روسیه برای جایگزینی آن بودند. در ماه دسامبر، گزارش شد که چندین پالایشگاه در حال حمله به شورون برای دستیابی به نفت خام کمیاب ونزوئلا هستند.

در ابتدا تصور می‌شد که شورون می‌تواند پالایشگاه‌های خود را که سابقه استفاده از نفت خام سنگین ونزوئلا را دارند، در اولویت قرار دهد - و اولین تحویل 500000 بشکه نفت خام ونزوئلا - همچنین نفت خام Hamaca - به پالایشگاه پاسکاگولا، می‌سی‌سی‌پی انجام شد.

نفت خام Hamaca یک ترکیب بسیار سنگین و ترش است و محموله‌های اخیر از شرکت نفت پتروپیار JV که توسط شورون و PDVSA اداره می‌شود، آمده است.

در حالی که شورون تنها شرکت نفتی با مجوز ایالات متحده برای واردات نفت خام از ونزوئلا است، سایر شرکت‌های نفت و گاز به دنبال مجوز مشابه هستند - از جمله شرکت‌های نفت و گاز خارجی که خواستار رفتار منصفانه هستند.