۰ نفر

وزیر امور خارجه: ایران به حمایت های قوی خود از لبنان در همه زمینه ها ادامه خواهد داد

۲۳ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۵۶
کد خبر: 694858
وزیر امور خارجه: ایران به حمایت های قوی خود از لبنان در همه زمینه ها ادامه خواهد داد

وزیر امور خارجه گفت: تامین انرژی از مسیر توافق دوجانبه و دوم انعقاد قرارداد برای ایجاد دو نیروگاه هزار مگاواتی در بیروت و جنوب لبنان فکر می کنیم طرف عربستانی از آمادگی لازم برای ایجاد روابط طبیعی برخوردار نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست خبری در لبنان گفت: در دیدار مقامات مختلف لبنان در جریان آخرین وضعیت داخلی لبنان قرار گرفتم؛ اطمینان دارم بدون مداخله خارجی تعیین رییس جمهور لبنان از طریق گفتگوی جریانهای مختلف انجام خواهد گرفت.

امیرعبداللهیان افزود: ایران به حمایت های قوی خود از لبنان در همه زمینه ها ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: با مقامات لبنان در خصوص آخرین وضعیت ایران برای لغو تحریم ها و مسایل مربوط به عربستان، یمن، اوکراین، سوریه و فلسطین گفتگوهای سازنده داشتیم.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: در حوزه انرژی به دو روش به حمایت از لبنان ادامه می دهیم؛ یک، تامین انرژی از مسیر توافق دوجانبه و دوم انعقاد قرارداد برای ایجاد دو نیروگاه هزار مگاواتی در بیروت و جنوب لبنان.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران بیان کرد: فکر می کنیم طرف عربستانی از آمادگی لازم برای ایجاد روابط طبیعی برخوردار نیست؛ ما علاوه بر گفتگوهای بغداد با عربستان گفت‌وگوهای امنیتی نیز برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه از سخنان سید حسن نصرالله و زیاد النخاله دریافت کردم می توانم با صدای بلند اعلام کنم که مقاومت در بهترین شرایط قرار دارد.