۰ نفر

مصاحبه اقتصادآنلاین با عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛

اگر با ۲۰ درصد صندوق توسعه یا کاهش عمرانی مشکل را حل کنیم، یعنی کسری بودجه داریم / با ارز ۲۸۵۰۰ نگران رانت و فساد هستیم

۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
کد خبر: 694717
اگر با ۲۰ درصد صندوق توسعه یا کاهش عمرانی مشکل را حل کنیم، یعنی کسری بودجه داریم / با ارز ۲۸۵۰۰ نگران رانت و فساد هستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: اگر قرار است با ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی بحث بودجه خودمان را حل کنیم یا عمرانی ها را کاهش بدهیم، در واقع کسری بودجه داریم.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی راد؛ جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در خصوص کسری بودجه بیان کرد: اگر قرار است با ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی بحث بودجه خودمان را حل کنیم یا عمرانی ها را کاهش بدهیم، در واقع کسری بودجه داریم. من اعتقادم این است که این روش درستی نیست.

وی در ادامه توضیح داد: آنچه که رییس کمیسیون اقتصاد گفته است که ۴۰۰ هزار میلیارد کسری بودجه داریم نیز واقعی نیست. در حقیقت کسری بودجه وجود دارد، اما نمی‌توان رقمش را دقیق مشخص کرد.

کوچکی نژاد در خصوص شرایط ارز با تصمیمات رییس جدید بانک مرکزی اظهار داشت: من معتقد هستم که در خصوص ارز هم باید طبق قانون عمل کنیم. تعیین اینگونه ارز که ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان باید باشد، در حقیقت یک قیمت دستوری است. در حالی که ما در قانون گفته‌ایم، قیمت ارز باید قیمت شناور مدیریتی باشد. یعنی بازار قیمت ارز را مشخص می‌کند و دولت با این قیمت شناور برخورد می‌کند و اینگونه کم‌کم قیمت ارز هم پایین می‌آید. با این شرایط نگران رانت و فساد در این بخش هستیم.