x
۱۳ / دی / ۱۴۰۱ ۲۳:۴۹

تست بینایی؛ در ۳ ثانیه علامت پنهان شده در تصویر را پیدا کنید

تست بینایی؛ در ۳ ثانیه علامت پنهان شده در تصویر را پیدا کنید

بسیاری از ما بدون توجه به اینکه ایجاد تصویری صحیح از جهان اطراف ما برای سیستم بینایی و مغز چه عملیات پیچیده‌ای به همراه دارد، دیدن را امری ساده و پیش پا افتاده تلقی می‌کنیم. اگر ادعای تیزبینی و دقت دارید در تست بینایی امروز ما شرکت کنید.

کد خبر: ۶۹۲۸۸۳
هلوو

به گزارش اقتصادآنلاین، خطای دید و تست بینایی ذهن ما را به چالش می کشند. خطای بینایی ناشی از توهم نوری شگفت انگیز و جالبی است که جنبه های مختلف شخصیت شما را آشکار می کند. تست بینایی، سطح تمرکز، دقت، مهارت مشاهده و توجه شما به جزئیات را نشان میدهد. تست بینایی و پیدا کردن خطای دید در معماهای تصویری و نقاشی ها همیشه سرگرم کننده است. 

این معما برای کسانی است که از بازی‌ها و تست بینایی سرگرم‌کننده لذت می‌برند. برای رسیدن به راه حل، باید از ذهن خلاقتان استفاده کنید زیرا پاسخ درست در مقابل شما نیست.

خطای دید به احساس دیدن تصاویری گفته می‌شود که فریبنده یا گمراه کننده هستند. در این حالت اطلاعاتی که بوسیله چشم جمع‌آوری شده و توسط مغز پردازش می‌گردد منجر به درک تصویری می‌شود که با واقعیت آن تصویر تطابق ندارد.

کور رنگی چیست؟

کور رنگی همانطور که از نامش پیداست مشکل در دیدن رنگ هاست. کور رنگی یک بیماری ارثی وابسته به کروموزوم X مغلوب است که در مردان بیشتر دیده شده و تقریباً همیشه از مادر به پسر به ارث می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین، برخلاف تصور عمومی، افراد دارای کور رنگی به ندرت خاکستری می بینند! کور رنگی همانطور که از نامش پیداست مشکل در دیدن رنگ هاست. تصور کنید در انتخاب میوه های رسیده، انتخاب رنگ لباس و یا رنگ چراغ راهنمایی به مشکل بخورید. اینها تنها برخی از مشکلات افراد دارای کور رنگی است.

کور رنگی  یک بیماری اختلال ارثی است که در آن فرد قادر به تشخیص یک یا برخی رنگها نمی‌باشد. سلول‌های مخروطی چشم افراد کوررنگ فاقد رنگ‌دانه‌هایی هستند که موجب دیدن رنگ‌ها می‌شوند. به همین دلیل این افراد برخی رنگ‌ها را به شکل طیفی از رنگ‌های خاکستری و سیاه می‌بینند.

بسیاری از کسانی که دارای کور رنگی هستند از مشکل خود آگاهی ندارند. چون یاد گرفته اند که رنگ ها را از روی درخشانی و روشنی خاص هر یک نامگذاری کنند.

تست کور رنگی

به تصویر زیر نگاه کنید و بگویید؛ چه علامتی در بین دایره ها پنهان شده است؟ اگر مشکل کوررنگی نداشته باشید در نگاه اول باید آن را ببینید. 

تست بینایی رنگ

 
 

 

 

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

اگر میخواهید در چالش های بیشتری شرکت کنید این صفحه را ببینید

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

این بار پاسخ تست را نمی دهید، چرا که میخواهیم شما مخاطبان عزیز خودتان پاسخ را پیدا کرده و برای ما بنویسید. به ما بگویید در چند ثانیه به پاسخ رسیدید

 

ارسال نظرات
x