۰ نفر

۷ ورزش ضروری روزانه برای کاهش درد آرتروز

۱۰ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۲۲
کد خبر: 691889
۷ ورزش ضروری روزانه برای کاهش درد آرتروز

آرتریت روماتوئید یا همان آرتروز مفاصل انسان را درگیر کرده و درد آن زندگی عادی را به چالش می کشد. از این رو ضروریست که برای پیشگیری و همچنین کاهش درد هنگام ابتلا دست به اقدامات غیر پزشکی بزنیم و در این میان هیچ ورزش هایی مانند تای چی،دوچرخه سواری،یوگا،پیاده روی به کمک ما خواهند آمد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،کاهش درد ناشی از آرتروز به واسطه ورزش می تواند طاقت فرسا به نظر برسد چرا که زمان ابتلا به این بیماری آنقدر درد درون مفاصل می پیچد که انسان ترجیح می دهد کم تحرک تر باقی بماند.

 اگر به آرتریت روماتوئید (RA) مبتلا هستید، ممکن است بدانید که ورزش برای شما مفید است. اما یافتن زمان، انرژی و انگیزه برای حرکت واقعی دشوار است. این اتفاق می تواند زمانی که با مفاصل دردناک و خشک سر و کار دارید بیشتر سختی  ایجاد کند.

ورزش درد ناشی از آتروز را کاهش می دهد و در موارد زیر به افراد مبتلا کمک می کند:

  • بهبود عملکرد مفاصل
  • تقویت عضلات اطراف مفاصل آسیب دیده
  • تقویت انرژی
  • بهبود خلق و خو
  • بهبود عملکرد روزانه

در اینجا هفت نوع ورزش وجود دارد که می تواند برای افراد مبتلا به آرتروز مفید باشد.

ورزش های آبی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گزارش می دهد که افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید در مقایسه با سایر انواع فعالیت ها، پس از شرکت در آب درمانی، یا ورزش در آب گرم، بهبود بیشتری در سلامتی خود نشان می دهند.

نتایج یک بررسی تحقیقاتی بزرگ نشان داد که افراد مبتلا به آرتروز که در آب درمانی شرکت کردند درد و حساسیت مفاصل کمتری را در مقایسه با افرادی که این فعالیت را امتحان نکردند، تجربه کردند. این تحقیق نشان داد که آب درمانی به تقویت خلق و خو و بهبودی کلی کمک خواهد کرد.

ورزش های مبتنی بر آب، مانند شنا و ایروبیک در آب، به بهبود استفاده از مفاصل آسیب دیده و کاهش درد کمک می کند.

تای چی

تای چی

تای چی که گاهی اوقات به آن "مدیتیشن متحرک" می گویند، یک هنر رزمی سنتی چینی است که حرکات آهسته و ملایم را با تمرکز ذهنی ترکیب می کند. این تمرین باعث بهبود عملکرد و سفتی عضلات و کاهش سطح درد و استرس در افراد مبتلا به آرتروز می شود.

نتایج یک مطالعه افراد مبتلا به آرتروز نشان داد که تای چی به کاهش اضطراب و افسردگی و بهبود عزت نفس، خودکارآمدی و انگیزه کمک می کند.

دوچرخه سواری

اگر مبتلا به آرتروز هستید، پمپاژ قلب ضروری است. به این دلیل که افراد مبتلا به آرتروز در معرض خطر بیشتری برای بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

دوچرخه سواری یکی از انواع ورزش ها است که فواید زیادی برای سلامت قلب دارد. این یک تمرین عالی با آسیب کم است که نسبت به سایر تمرینات هوازی مفاصل را کم تر تحت فشار قرار می دهد.

دوچرخه سواری می تواند به حفظ سلامت قلب و عروق، افزایش قدرت پاها و کاهش سفتی صبحگاهی کمک کند. 

پیاده روی

پیاده روی در پارک ممکن است خیلی ساده به نظر برسد، اما یکی از ساده ترین و راحت ترین اشکال ورزش است.

پیاده روی علاوه بر افزایش ضربان قلب می تواند به شل شدن مفاصل و کاهش درد کمک کند. تحقیقات منتشر شده در سال 2015 نشان می دهد که تنها 30 دقیقه پیاده روی در روز می تواند روحیه را تقویت کند.

یوگا

یوگا، که حالت های بدن را با تنفس و آرامش ترکیب می کند، می تواند به بهبود علائم آرتروز نیز کمک کند. یک مطالعه در سال 2013 به تأثیر یوگا  بر کیفیت زندگی روی گروه کوچکی از زنان جوان مبتلا به آرتروز پرداخت. تحقیقات نشان داد که تمرین یوگا باعث بهبود درد و خلق و خوی آنها می شود.

در تحقیقی که سال 2015 منتشر شد، دانشمندان دانشگاه هاپکینز به نتایج مشابهی دست یافتند: افرادی که با آرتریت روماتوئید زندگی می‌کنند، پس از تمرین یوگا، حساسیت و تورم مفاصل آنها کمتر می شود. این تحقیق شامل گروه کوچکی از بزرگسالان 18 ساله و بالاتر بود که سبک زندگی بی تحرک داشتند.

تمرینات کششی

متخصصان مراقبت های بهداشتی اغلب انجام حرکات کششی را برای افرادی که مبتلا به آرتروز هستند توصیه می کنند.

دکتر فیلیپ کانویسار، جراح ارتوپد در کالیفرنیا می گوید: «کشش باید شامل عضلات بازو، پشت، باسن، پشت ران ها و ساق پا باشد. اول صبح مقداری حرکات کششی انجام دهید، به جای استراحت کردن همراه یک فنجان قهوه حرکات کششی انجام دهید.

آموزش قدرت

آرتروز اغلب منجر به ضعیف شدن عضلات می شود که درد مفاصل را بدتر می کند .تمرینات قدرتی به افزایش قدرت عضلانی کمک می کند. عضلات قوی‌تر بهتر از مفاصل حمایت خواهند کرد، که درد را کاهش داده و فعالیت‌های روزانه را آسان‌تر می کند.

سعی کنید هفته ای دو تا سه بار در خانه وزنه برداری کنید. همچنین می‌توانید از کش های مقاومتی استفاده کنید تا زمانی که خطر ایجاد عوارض آرتروزافزایش نیافته یا تأثیر آرتروز تبعاتی را بر روی انگشتان و مچ دست بر جای نگذاشته است.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان