۰ نفر

رضایی:

بانک ملت در سال های اخیر بخشی از منابع خود را صرف توسعه صنعت پتروشیمی کرده است/ لزوم تخصیص منابع توسط سایر بانک ها به صنعت پتروشیمی

۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲
کد خبر: 691884
بانک ملت در سال های اخیر بخشی از منابع خود را صرف توسعه صنعت پتروشیمی کرده است/ لزوم تخصیص منابع توسط سایر بانک ها به صنعت پتروشیمی

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تولید نیازمند حمایت ویژه دولت و شبکه بانکی برای ایجاد توسعه اقتصادی در کشور است، گفت: بانک ها باید در توسعه صنعت و تولید پای کار باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ محمدرضا رضایی با بیان اینکه تولید نیازمند حمایت ویژه دولت و شبکه بانکی برای ایجاد توسعه اقتصادی در کشور است، گفت: پتروشیمی یکی از صنایع بزرگ دنیا بوده که ارزآوری به واسطه آن بسیار زیاد است و اگر مورد حمایت جدی واقع شود قطعا می تواند چرخ اقتصاد را به گردش در آورد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از مزیت های تولید اشتغال در کشور را تضمین می کند، افزود: باید به سمت هدایت منابع به سمت تولید حرکت کنیم زیرا کشورهای پیشرفته به این ترتیب توانسته اند در مسیر خودکفایی کام بردارند.

وی با بیان اینکه بانک ها و منابع بانکی نقش بسیار مهمی در توسعه بخش تولید دارند، تصریح کرد: اگر شبکه بانکی همکاری مناسبی با تولید داشته باشند قطعا وابستگی صرف به درآمدهای نفتی نیز کاهش خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه یکی از حوزه های تولید پتروشیمی است، گفت: اینکه بانک ها منابع خود را صرف توسعه چنین صنایعی کنند قطعا عواید بسیار آن آمار بیکاری را نیز کاهش خواهد داد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  با اشاره به اینکه بانک ملت در سال های اخیر توانسته بخشی از منابع خود را صرف توسعه صنعت پتروشیمی کند، افزود: چنین رویه ای باید از سوی سایر بانک ها نیز دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بانک مرکزی باید گزارشی از عملکرد شبکه بانکی در حمایت از تولید ارایه کند و با بانک هایی که بنگاه داری می کنند برخورد شود.