۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات امروز؛

بورس ناکام در حفظ روند رویایی/شاخص کل یک قدم به عقب رفت

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲
کد خبر: 678256
بورس ناکام در حفظ روند رویایی/شاخص کل یک قدم به عقب رفت

در نیمه اول معاملات امروز، شاخص کل در حفظ روند درخشان این هفته خود ناکام بوده است به طوریکه شاخص کل بیش از هزار و۱۲۰ واحد افت را تجربه می کند و شاخص هم وزن نیز در مسیر نزولی است.همچنین حقیقی ها در مجموع ۱۹۰ میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛همانطور که در گزارش پیش بینی بورس نیز اشاره شده بود؛اختلاف بین قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله در معاملات دیروز سیگنالی بود که می شد برتری نسبی عرضه در معاملات امروز را پیش بینی کرد.گرچه بورس از ابتدای این هفته عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشته است، با نگاه به ارزش معاملات خرد و میزان خروج پول حقیقی میتوان اینگونه استدلال کرد که برای بازگشت اعتماد سهامداران به بورس هنوز زمان لازم است و با دو سه روز سبز بودن نقشه بازار سهامدارن که چشمشان هم از حمایت و هم از عدم حمایت دولت از بورس ترسیده و تابستان ۹۹ را به خاطر دارند؛ به این سادگی‌ها به عرصه معاملات باز نمیگردند.

با گذشت نیمی از تایم معاملاتی شاخص کل بورس بیش از هزار و۱۲۰واحد افت داشته است و کانال یک میلیون و ۲۸۰هزار واحدی را از دست داده است.

شستا،فولاد،وامید و حکشتی بیشترین تاثیر منفی برروی شاخص کل را داشته‌اند.

شاخص هم وزن نیز۴۴۲واحد افت داشته است.

ارزش معاملات خرد نیز به ۹۵۵ میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که حقیقی ها حدودا ۱۹۰ میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند.

خبنیان با ۶ و قترتبح و فمراد با ۳ میلیارد تومان بیشترین ورود و فولاد با ۱۹،شپنا با ۱۶ و شستا با ۱۲ میلیارد بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز،گروه قند و شکر  با ۳ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی ار از آن خود کرد و در سمت دیگر گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۳۱ میلیارد تومان بیشترین خروج را ثبت کرد.