۰ نفر

کدام شهرهای ایران برای سفر در پاییز مناسب هستند؟

۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۵۷
کد خبر: 677505
کدام شهرهای ایران برای سفر در پاییز مناسب هستند؟

به خاطر اعتدال هوای مطبوع پاییزی مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران تعداد بالایی دارند. شما در فصل پاییز می توانید به مکان های مختلف ایران سفر کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از الی گشت، تا اسم پاییز به میان می آید بیشتر افراد جنگل های رنگارنگ شهرهای شمالی ایران در ذهنشان تداعی می شود. اما باید بگوییم که مناطق مناسب برای سفر در پاییز فقط محدود به جنگل های شمالی نمی شود و طیف وسیعی از سفر را در فصل پاییز می توانید انجام دهید. 

آب و هوا در بسیاری از استان ها متعادل است و شما می توانید به طور مثال شهرهای جنوبی ساحلی ایران، جزایر خلیج فارس را انتخاب کنید.‌ این زمان یکی از بهترین زمان های سفری برای دیدن جزایر جنوبی خلیج فارس به شمار می آید. در این مقاله تمامی مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران به شما مخاطب اهل سفر معرفی می‌ شود و در کدام یکی دو مورد به عنوان مثال شرح داده می شود.

همگی که هنگامی اسم فصل پاییز برای سفر می آید جنگل های شمال ایران در ذهنمان تداعی می شود. دیدن پادشاه فصل پاییز با برگ های رنگارنگ هر گردشگری را مجذوب خود می کند. تعداد جنگل های شمالی ایران کم نیستند و شما از بسیاری از استان ها می توانید یک جنگل زیبا را انتخاب کنید. این جنگل های شمال ایران یکی از بهترین مناطق مناسب  برای سفر در پاییز ایران است. دست کم یک بار  سفر به جنگل های شمالی ایران در فصل پاییز انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از جنگل های شمالی را به شما مخاطب گرامی معرفی می کنیم.

در میان جنـگل های مازندران پارک جنگلی سیسنگان، کشپل، دالخانی رامسر، جـنگـل دو هزار و سه هزار تنکابن، جنگل تابستان آمل را می توان نام برد که هریک از مناطق مناسب برای فصل سفر در پاییز ایران محسوب می شوند. از جـنگل های استان گیلان جنگل گیسوم هشتپر، جنگل نقل بر استان گیلان، پارک جنگلی سراوان، جنگل فتاتوی خمام، جنگل سیاه کل دیلمان را میتوان نام برد که  از دیدنی ترین جنگل های استان گیلان در فصل پاییز به شمار می روند. از جنگل های استان گلستان پارک جنگلی النگ دره،  پارک جنگلی نهار خوران،  جـنگل توسکستان،  پارک جنگـلـی جهان نما، پارک ملی گلستان، پارک جنگلی شیرآباد  میتوان نام برد که از زیباترین مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران به شمار می روند. 

 

جنگل گیسوم

یکی از زیباترین جنگل های شمال ایران جنگل گیسوم در شهر طالش است. این جنگل در مسیر جاده رشت به آستارا واقع شده و در ده کیلومتری جنوب شرقی اسالم قرار دارد.یکی از بهترین زمان های دیدن جنگل زیبای گیسوم در ماه اول پاییز است که می تواند مقصد سفری شما باشد. جنگل گیسوم امکانات رفاهی خوبی برای گردشگرها نیز دارد و تفریحات اسب سواری، دوچرخه سواری در آن مهیا است. جنگل گیسوم از معدود جنگل های ایران است که به خط ساحلی دریای خزر دسترسی دارد و قایق سواری و جت اسکی در ساحل آن وجود دارد. از زیباترین مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران محسوب می شود.

جنگل النگدره گرگان

اگر دوست دارید روی برگ های پاییزی قدم بگذارید و یکی از رویایی ترین پاییزها را تجربه کنید جنگل الگندره گرگان را انتخاب نمایید. این پارک جنگلی در همه فصول سال جذابیت های خودش را دارد  اما فصل پاییزش  یکی از شگفت انگیز ترین زمان‌ ها به حساب می آید که شما می توانید آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. و شما پاییز رنگارنگ را  می ببینید و برای عکس برداری  بسیار مناسب است. امکانات گردشگری خوبی در نزدیکی جنگل نهار خوردن قرار دارد که شما می توانید از آن بهره مند شوید. جنگل النگ‌دره گرگان از مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران به شمار می رود که از سوی گردشگرهای مختلف انتخاب می شود. جنگل های بی شماری در استان گیلان، مازندران ،گلستان وجود دارد که هر کدام می تواند مقصد سفری شما در فصل پاییز باشد.

جزایر جنوبی و شهرهای ساحلی جنوب ایران

جزایر جنوبی و شهرهای ساحلی جنوب ایران مانند بندرعباس، بوشهر،  جزیره کیش به خاطر آب و هوای گرم در فصل تابستان مقصد مناسب برای مسافرت نیستند اما تمامی جزایر جنوبی و شهرهای جنوبی ساحلی ایران از خوزستان تا استان سیستان و بلوچستان از مناطق مناسب برای سفر در فصل پاییز ایران محسوب می شود. اگر دوست دارید پاییزی متفاوت و سرشار از تنوع را تجربه کنید حتما به یکی از شهرهای جنوبی خلیج فارس و یا دریای عمان سفر کنید و از زیبایی طبیعت دریای آزاد خیلج فارس و دریای عمان لذت ببرید. آب و هوا در آبان و آذر بسیار مطبوع است و فصل سفری این شهرها به حساب می آید. جزایر جنوبی هم می تواند یکی از انتخاب های بی نظیر شما در فصل پاییز باشد.

جزایری چون قشم، هرمز، کیش، هنگام از زیباترین مناطق ایران به شمار می روند که شما می توانید ده ها جاذبه‌ ی باورنکردنی را در آن ببینید و از زیبایی دریای جنوب لذت ببرید. جاذبه های جزایر جنوبی و شهرهای جنوبی ایران لیست بلند بالایی دارند که برای هر کدام از شهرها برنامه ریزی دقیق سفری انجام دهید. اگر دوست دارید در فصل پاییز در آب و هوای متعادل و مطبوع سفر کنید می توانید بوشهر، بندرعباس و یا چابهار را انتخاب کنید و از سفرتان در پاییز لذت ببرید. 

جنوب

جزیره قشم با وجود ده ها جاذبه ی بی نظیر از انتخاب مسافرها در فصل پاییز است. به خاطر داشته باشید که قشم به خاطر آب و هوای خاص پدیده های طبیعت گردی منحصر به فردی دارد به طور مثال تنگهِ چاه کوه ، دره ِستارگان از بی‌نظیرترین مکان های قشم به حساب می آیند. اگر دوست دارید کنار ساحل قدم بزنید به بندر لافت و جزایر ناز سفر کنید و از ساحل های بی نظیر آن لذت ببرید. غروب بندر لافت و جزایر ناز در بین گردشگرها بسیار معروف است. اگر دوست دارید پوشش گیاهی درختان خاص را ببینید حتما به سمت جنگل حرای قشم بروید. این تنها یک مورد از جزایر جنوبی ایران بود که یکی از بهترین مناطق مناسب برای سفر در فصل پاییز ایران به شمار می رود.

کویر گردی در پاییز

کویر گردی در پاییز لذت بی نظیری دارد که  شما می توانید بر روی رمل های کویر راه بروید و از آب و هوای مطبوع در کویر لذت ببرید. با پوشش گیاهی و جانوری منطقه آشنا شوید و زندگی روستانشینی مردمان در نزدیک کویر را مشاهده کنید. برای بسیاری از افراد دیدن کویرهای ایران در فصل پاییز بسیار دلپذیر و زیبا به حساب می آید که هر کدام  از بهترین مناطق مناسب برای سفر در فصل پاییز ایران به حساب می آیند. از کویرهای معروف ایران برای سفر کویر مرنجاب کاشان، کویر ابوزید آباد شهر کاشان، کویر مصر استان اصفهان، کویر ورزنه در روستای ورزنه ،کویر زرین یزد، کویر شهداد کرمان که هر کدام مقصدی جذاب برای یک طبیعت گردی منحصر به فرد به حساب می آید.

کویر ریگ زرین یزد

کویر ریگ زرین در نزدیکی شهر اردکان یزد قرار دارد. بهترین فصل سفر به کویر زرین یزد در فصل پاییز در ماه های آبان و آذر است. این کویر دارای بلند ترین رمل های ایران است که شما می توانید آخر هفته ای متفاوت داشته باشید و از وجود یک منطقه گردشگری خاص وجذاب بهره مند شوید. کویر ریگ زیرین از مناطق مناسب برای سفر در فصل پاییز به شمار می رود که شما باید به خاطر داشته باشید که گروهی به این منطقه سفر کنید و به صورت گروه های کوچک نمی توانید به این منطقه بروید.

جاده به سمت این کویر یکی از بکرترین جاده های  بیایانی ایران است که بسیار خلوت است و رانندگی نیز باید بسیار احتیاط داشته باشید. اگر دوست دارید در فصل پاییز از هیاهوی شهری به دور باشید کویر زرین استان یزد را ازدست ندهید و از فضای زیبای رمل های کویر لذت ببرید.

کویر

چه شهرهای برای سفر در پاییز مناسب هستند؟

پاییز فقط فصلی برای طبیعت گردی محسوب نمی شود بلکه شما می توانید شهر گردی نیز داشته باشید. معمولا این که چه شهرهایی برای سفر در پاییز مناسب هستند سوال بسیاری از مسافر ها است و در پاسخ باید بگوییم که  اکثر شهرهای مرکزی ایران و جنوب غربی و جنوب شرقی برای سفر در فصل پاییز بسیار مناسب هستند. اگر شما دوست دارید در پاییز به شهرهای خوش آب و هوا سفر کنید و از آب و هوای گرم به دور باشید سفر به شیراز، اصفهان، یزد، کرمان ، بجنورد،  بیرجند، تربت حیدریه، تربت جام ، اهواز، آبادان و ده ها شهر دیگر ایران را ازدست ندهید. شهرهای مرکزی ایران و جنوب غربی و جنوب شرقی مناطق مناسب برای سفر در فصل پاییز به شمار می روند.

همان طور که می دانید بخش اعظمی در شهرهای ایران در بخش مرکزی ایران و جنوبی در فصل تابستان دارای آب و هوای به شدت گرم هستند و اگر دوست دارید پیمایش حسابی در شهر داشته باشید و جاذبه های تاریخی و فرهنگی آن را ببینید و لذت ببرید سفر به این شهرها در پاییز از دست ندهید. از بهترین شهرهای ایران برای سفر در فصل پاییز می توان کرمان، یزد،شیراز، اردکان، میبد، کاشان، نائین، آبادان، دزفول اهواز  و دها مورد دیگر را نام برد. در آب و هوای مطبوع پاییزی شما می توانید باغ دولت آباد یزد، پلهوان پور مهریز یزد و باغ شاهزاده ماهان در کرمان، باغ ارم و یا دلگشای شیراز  ببینید و از آب و هوای پاییز در این باغ ها لذت ببرید و روح تان را از طراوت و تازگی سیراب کنید.

شهر یزد – مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران

در فصل پاییز انتخاب شما برای سفر می تواند یکی از شهرهای کویری ایران باشد. شهر یزد یکی از بهترین شهرهای ایران برای محله گردی در فصل پاییز محسوب می شود که می توانید در آن پیاده روی خوبی داشته باشید. از دیدن شهر یزد در فصل پاییز غافل نشوید زیرا یکی از بهترین مناطق مناسب برای سفر در فصل پاییز محسوب می شود. قدم زدن در کوچه پس کوچه های کاهگی با هوای مطبوع پاییزی حس تازگی و سرزندگی را به شما می دهد.

معمولا در نزدیکی محله فهادان یزد اقامت کنید. این منطقه بافت قدیمی یزد است که روبه روی میدان امیر چخماق یزد قرار دارد و با پیاده روی در کوچه پس کوچه های آن شما می توانید زندان اسکندر، خانه لاری ها و مسجد جامع یزد و بازار یزد را ببینید. مناطق دیگر یزد مانند میدان ساعت مارکار، آتشکده یزد، باغ دولت آباد و پهلوان پور مهریز یزد در اطراف شهر و در قسمت دیگر قرار گرفته است که بهتر است از وسایل نقلیه برای رفتن به این منطقه ها استفاده کنید.

یزد

جمع بندی مناطق مناسب سفر در فصل پاییز ایران

در این مقاله تمامی مناطق مناسب برای سفر در فصل پاییز ایران معرفی شد و از  هرکدام منطقه ها یکی یا دو مورد توضیح داد شد. شما در فصل پاییز ایران طیف وسیعی از سفر دارید که می توانید طبیعت گردی از جمله جنگل نوردی، کویر گردی داشته باشید. و یا به جزایر جنوبی و شهرهای جنوبی  ایران دارای خط ساحلی سفرکنید و یا با یک شهر گردی در آب و هوای مطبوع، محله گردی در شهرهای مختلف مرکزی و جنوبی غربی ، شمال شرقی ایران را تجربه کنید. در فصل پاییز می توانید چندین سفر متنوع را داشته باشید.